Iranian Agriculture News Agency

در کنفرانس انقراض و دام مطرح شد

سیاست های غذایی و کشاورزی باید بازنگری شوند/دو سوم حیات وحش تا آخر این دهه از بین می روند

در کنفرانس انقراض و دام در لندن درباره چگونگی انجام اصلاحات به منظور توقف انقراض گونه ها، مقابله با تغییرات اقلیمی، محدود کردن گسترش مقاومت آنتی بیوتیک و بهبود رفاه حیوانات بحث و گفت وگو شد.

سیاست های غذایی و کشاورزی باید بازنگری شوند/دو سوم حیات وحش تا آخر این دهه از بین می روند

در کنفرانس انقراض و دام (1) در لندن درباره چگونگی انجام اصلاحات به منظور توقف انقراض گونه ها، مقابله با تغییرات اقلیمی، محدود کردن گسترش مقاومت آنتی بیوتیک و بهبود رفاه حیوانات بحث و گفت وگو شد.

به گزارش ایانا از سایت "بی بی سی"، این کنفرانس که 5 و 6 اکتبر برگزار شد، شرکت کنندگانی از شرکت های مواد غذایی چند ملیتی، کشاورزان نژادهای بومی، متخصصان اعصاب و طبیعت شناس حضور داشتند.

همچنین در این رویداد 500 نماینده از بیش از 30 کشور شرکت داشتند. در عین حال شرکت هایی همچون مک دونالد، تسکو و کامپس با سازمان های Sustainable Food Trust (2)، Quorn (3) و صندوق جهانی طبیعت ( WWF ) دیدار کردند. درحالی که تمرکز گفت و گوها روی مسائل پیچیده تولید جهانی دام بود.

این درحالی است که کمپین های مختلف هشدار می دهند که " چنانچه کشاورزی فشرده کاهش نیابد، اثرات فاجعه باری در انتظار زندگی انسان ها خواهد بود."

جهان در مسیری قرار گرفته که تا پایان این دهه، دو سوم حیات وحش خود را از دست خواهد داد که این مساله عمدتا به دلیل این است که برای تولید غذای انسان، زیستگاه ها از بین رفته اند. در عین حال "سوپرباگ ( superbugs ) " یا "ابر میکروب" که مرتبط با استفاده از آنتی بیوتیک ها برای حیوانات مزرعه است، همچنین انتشار گاز متان ناشی از دام، که سهم مهمی در تغییرات آب و هوایی دارد، افزایش یافته اند.

فیلیپ لیمبرگی، مدیر عامل شرکت CiWF (4)، گفت: "تولید دام، محیط زیست، حفاظت از حیات وحش و سلامت انسان، همگی به یکدیگر متصل هستند، بنابراین پیش از این که دیر شود ، مهم است که متخصصان هر یک از این زمینه ها با هم کار کنند تا راه حل های عملی برای جلوگیری از آن بیابند."

CiWF معتقد است که باید به طور کلی دوباره سیاست های غذایی و کشاورزی که در چارچوب کنوانسیون سازمان ملل متحد قرار دارد، بازبینی شود. به طوری که اهدافی مانند امنیت غذایی، تغییرات آب و هوایی، رفاه حیوانات و سلامت انسان یکپارچه شود.

لیمبرگی افزود: "بسیاری از مردم آگاه هستند که خطر انقراض حیوانات وحشی مانند پنگوئن ها، فیل ها و پلنگ خالدار امریکایی را تهدید می کند. با این حال، تعداد کمی از مردم می دانند که تولید دام، در راستای تقاضای مصرف کنندگان برای گوشت ارزان تر، عامل اصلی در انقراض گونه ها و از دست دادن تنوع زیستی در این سیاره است."

همچنین در این مراسم راج پاتل، نویسنده و فعال برنده جایزه از دانشگاه تگزاس گفت: "رد پای کشاورزی جهانی گسترده است. کشاورزی صنعتی مسئول جنگل زدایی است، از سویی کشت صنعتی تک محصولی مسئول از بین رفتن گونه ها به شمارمی رود."

وی افزود:"ما در حال از بین بردن گونه هایی هستیم که شاید هرگز نامشان را نشنیده باشیم و کشاورزی صنعتی در از بین بردن آن ها نقش مهمی دارد. این درحالی است که این چنین کنفرانس هایی عامل تحرکی برای اتحادیه ها و ایجاد جنبش هایی برای تغییر رویکرد جهانی به شمار می روند."

مارتین پالمر، دبیر کل اتحادیه ادیان و حفاظت در این مراسم گفت: "سیستم غذای فعلی ما به گونه ای سالم و پایدار وجود ندارد. به طوری که حرص و طمع تحت نیروهای بازار، بیش از حد شده است."

وی ادامه داد: "با توجه به نتیجه این کنفرانس، من امیدوارم که همه بازیکنان کلیدی بتوانند روندی را پیدا کنند تا بتوانیم با روشی خاص قادر به هدایت به سوی یک جهان بهتر و عادلانه تر باشیم." این کنفرانس دو روزه توسط سازمان درک کشاورزی جهان CiWF) ) سازماندهی شده بود.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- Extinction and Livestock Conference

2- Sustainable Food Trust ، توسط Patrick Holden در سال 2011 در واکنش به بحران های انسانی و زیست محیطی که با سیستم غذا و کشاورزی امروز مرتبط است، تاسیس شد و در بریستول انگلستان واقع است.

3- Quorn ، در سال 1985 توسط Marlow Foods ، با سرمایه گذاری مشترک بین Rank Hovis McDougall (RHM) و صنایع شیمیایی امپریال ( ICI) ) درانگلستان آغازبه کارکرد به طوری که تمام غذاهای کوورن حاوی پروتئینی است که از قارچ مشتق می شود. این محصول افزون بر اروپا ، در سایر نقاط جهان فروخته می شود. کوورون به عنوان یک ماده پخت و پز به فروش می رسد و به عنوان جایگزین گوشت در طیف وسیعی از وعده های غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

4- Compassion in World Farming (CIWF) : این سازمان در سال 1987 درانگلستان تاسیس شد. هدف این سازمان حمایت از رفاه حیوانات است که در این راه با کمپین های مبارزاتی و لابی گری درباره صادرات زنده حیوانات، روش های خاص کشتار دام و سیستم های کشاورزی فشرده فعالیت می کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید