Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:

کشت شالی در گلستان صرفه ندارد

معاون وزیر جهاد کشاورزی به مصرف بالای آب در کشت شالی اشاره کرد و گفت: کشت این محصول فقط در استان‌های گیلان و مازندران توصیه می‌شود و در دیگر مناطق و از جمله گلستان صرفه ندارد.

کشت شالی در گلستان صرفه ندارد

معاون وزیر جهاد کشاورزی به مصرف بالای آب در کشت شالی اشاره کرد و گفت: کشت این محصول فقط در استان‌های گیلان و مازندران توصیه می‌شود و در دیگر مناطق و از جمله گلستان صرفه ندارد .

به گزارش ایانا از اتاق بازرگانی گرگان، عباس کشاورز شامگاه سه شنبه در جمع فعالان کشاورزی استان گلستان، بیان کرد:

گلستان یکی از استان‌های مهم در حوزه کشاورزی است و در برنامه ششم توسعه نیز که به تازگی اجرای آن آغاز شد، باید میزان تولید گندم گلستان به دو میلیون تن برسد .

وی افزود: تغییر اقلیم در کشور مسئله ای جدی است و کشاورزان نیز باید خود را برای این تغییرات آب و هوایی آماده کنند .

معاون وزیر جهادکشاورزی همچنین کمبود و نحوه مصرف آب را یکی از مشکلات کشور برشمرد و گفت: باید به این امر توجه شود که آب فقط برای مصرف انسان نیست و اگر به این موضوع پرداخته نشود، چرخه زندگی با مشکل مواجه می شود .

به گفته وی؛ برای کشاورزی پایدار باید با تغییر رفتار در استفاده مناسب از منابع آب صرفه جویی کرد .

کشاورز به مصرف بالای آب در کشت شالی اشاره کرد و گفت: کشت این محصول فقط در استان‌های گیلان و مازندران توصیه می شود و در دیگر مناطق و از جمله گلستان صرفه ندارد .

در استان گلستان واقع در شمال کشور از 650 هزار هکتار زمین کشاورزی آن هرساله حدود 390 هزار هکتار به کشت گندم آبی و دیم اختصاص می یابد، این استان از قطب های تولید غلات در ایران است .

اقتصاد گلستان مرتبط با کشاورزی است

عضو هیات رییسه اتاق بازگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی گرگان نیز با بیان اینکه اقتصاد استان گلستان مرتبط با کشاورزی است ، گفت: اگر در حوزه کشاورزی استان دید سنتی برقرار باشد شاهد رشد نخواهیم بود، به همین جهت بابد به سوی استفاده از علم روز و تجهیزات و مکانیزاسیون گام برداریم .

امیر یوسفی تاکید کرد: افزایش تولید و عملکرد کشاورزی با استفاده از واریته های جدید و بکارگیری روش های نوین امکان پذیر خواهد بود، همچنین باید محصولات دارای مزیت کشت شود .

به گفته وی؛ ورود به بازارهای جدید هم می تواند در رونق کشاوزی موثر باشد، در این راستا کیفیت تولیدات و خدمات مورد توجه است .

وی معتقد است که کشاورزی در کشور به سوی پیری در حال حرکت است و باید با همکاری، ایجاد بسترها و امکانات لازم، ورود جوانان به این عرصه تقویت شود .

اتاق بازرگانی گرگان 800 عضو فعال دارد . استان مرزی گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد، در این استان افرون بر 147 هزار خانوار به صورت مستقیم از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید