Iranian Agriculture News Agency

با امضای تفاهم‌نامه بین نستله واترز ایرانیان و پژوهشکده محیط‌زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران

نستله به توسعه فرآیند بازیافت بطری PET در ایران کمک می کند

شرکت نستله واترز ایرانیان، همگام با تحقق بخشیدن به 21 تعهد اجتماعی شرکت نستله ایران برای ایجاد ارزش مشترک در جامعه ایرانی و با هدف بهبود کارایی زیست‌محیطی بطری‌های PET موجود در بازار، اقدام به امضاء تفاهم‌نامه‌ای پژوهشی با رویکرد توسعه پایدار زیست‌محیطی برای بازیافت بطری‌های PET، با پژوهشکده محیط‌زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران کرده است.

نستله به توسعه فرآیند بازیافت بطری PET در ایران کمک می کند


شرکت نستله واترز ایرانیان طی مراسمی که در پژوهشکده محیط‌زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، تفاهم‌نامه پژوهشی با این پژوهشکده در راستای توسعه پایدار زیست‌محیطی برای بازیافت بطری PET امضاء کرد.

به گزارش خبرنگار ایانا، این تفاهم‌نامه قدمی روبه‌جلو در راستای تحقق بخشیدن به 21 تعهد اجتماعی شرکت نستله ایران به جامعه ایرانی است. همان‌طور که شرکت نستله ایران در اوایل سال جاری اعلام کرد، توسعه پایدار زیست‌محیطی، ازجمله حوزه‌هایی است که این شرکت به‌منظور ارتقاء استانداردهای موجود در آن، اقداماتی انجام خواهد داد.

دکتر کاظم ندافی، رئیس پژوهشکده محیط‌زیست، ضمن ابراز خرسندی از امضاء این تفاهم‌نامه اظهار کرد: «پژوهشکده محیط‌زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران دارای 3 بخش پژوهشی است که در زمینه آلودگی هوا، کیفیت آب و مدیریت پسماند جامد فعالیت دارد و این همکاری بین این مرکز پژوهشی و شرکت نستله واترز ایرانیان در زمینه بازیافت بطری‌های PET ، بسیار دلگرم‌کننده است».

شرکت نستله واترز ایرانیان در زمینه تحقیقاتی که بر تأثیر مثبت بازیافت بطری PET بر طبیعت تمرکز دارند، این مرکز پژوهشی را یاری می‌کند. تأثیر مثبت بر محیط‌زیست می‌تواند از طریق پژوهش پایدار برای بازیافت بطری PET و عرضه آن به صنایع مرتبط دیگر به‌عنوان مواد خام حاصل شود، و از آنجایی‌که بطری‌های PET ، 100 درصد قابل بازیافت هستند، این پژوهش می‌تواند باعث کاهش ماندگاری ضایعات پلاستیکی در طبیعت شود.

جوزپه کارلا، مدیرعامل شرکت نستله ایران گفت: «کیفیت بسته‌بندی محصولات، ازجمله استاندارهایی است که برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و از آسیب‌رسانی به طبیعت نیز جلوگیری می‌کند. علاوه‌براین، ما خود را متعهد می‌دانیم ضمن حفظ سلامت و کیفیت محصول و نیز در نظر گرفتن سلیقه و خواست مصرف‌کننده، تأثیرات منفی بسته‌بندی محصولاتمان بر محیط‌زیست را کاهش دهیم. به‌علاوه همواره در حد امکان تلاش خواهیم کرد از مواد قابل بازیافت در بسته‌بندی محصولاتمان استفاده کنیم.».

اظهر عثمان، مدیرعامل «نستله واترز ایرانیان» همچنین در رابطه با امضاء این تفاهم‌نامه ابراز خشنودی کرد و گفت: «ما در راستای تعهدات جهانی خود و فراهم کردن ارتقای کیفیت زندگی مردم و سهیم شدن در ساخت آینده‌ای بهتر در جوامعی که در آن حضور داریم همواره می‌کوشیم تا کیفیت و امنیت محصولاتمان را ارتقاء داده و نیز به پایداری محیط‌زیست کمک کنیم».

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید