Iranian Agriculture News Agency

بازداشت ۳ زمین‌خوار و تخریب ۱۵ بنا در اراضی ملی


مهر: فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ایرانشهر در جنوب سیستان‌وبلوچستان با ۳۳ مورد تعرض به اراضی ملی، بیشترین آمار را در شهریور امسال به خود اختصاص داد.
سرهنگ علی عباس‌نژاد گفت: بر اساس آمار، در نیمه اول شهریور سال جاری، ۱۳۹ مورد به اراضی ملی و دولتی تعرض شد که در ۱۳۳ مورد آنها، عوامل یگان حفاظت به‌موقع در محل حاضر شدند و در حین انجام تعرض، رفع تصرف صورت گرفت و عوامل یگان حفاظت سازمان ملی زمین ‌و مسکن به‌عنوان ضابط با خاطیان برخورد کردند. به گفته او، در نیمه اول شهریور سال جاری، ۹۰ مورد ابلاغ قضائی در استان‌ها برای مباحث حقوقی انجام شد. همچنین سه مورد دستگیری و در رابطه با تصرفاتی که نمی‌شد در محل رفع تصرف کرد، ۴۰ مورد اقدام قضائی انجام شد.
فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین ‌و مسکن در ادامه گفت: در این مدت، جمع احکامی‌که انجام شد، ۳۲ حکم بود که از این ۳۲ حکم، ۱۶ مورد خلع‌ید، ۱۵ مورد قلع‌وقمع و یک مورد هم تخلیه انجام دادیم. عباس‌نژاد گفت: ایرانشهر در جنوب سیستان‌وبلوچستان با ۳۳ مورد تعرض، بیشترین آمار را به خود اختصاص داد و بیشترین اجرای حکم نیز در استان اصفهان انجام شد. فرمانده یگان حفاظت همچنین درباره رفع تعرضات به اراضی ملی و دولتی در استان تهران، گفت: وضعیت رفع تعرضات به اراضی دولتی و ملی در استان تهران در نیمه اول شهریور، ۲۴ مورد و نزدیک به هشت هکتار بوده که صددرصد رفع تعرض در این استان انجام شده است. او ادامه داد: همچنین در نیمه اول شهریور سال جاری، دو مورد اجرای احکام که یک مورد آن خلع ید و یک مورد قلع‌و‌قمع بود، در استان تهران انجام شد.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید