Iranian Agriculture News Agency

برداشت سالانه ۵۵۰ تن گیاهان دارویی در استان البرز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از برداشت سالانه ۵۵۰ تن گیاهان دارویی در استان البرز خبر داد.

برداشت سالانه ۵۵۰ تن گیاهان دارویی در استان البرز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از برداشت سالانه ۵۵۰ تن گیاهان دارویی در استان البرز خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، سید مجید موسوی در اولین جلسه تشکیل ستاد توسعه کشت گیاهان دارویی که با حضور پیمان یوسفی آذر، مشاور وزیر و مدیر کل دفتر توسعه کشت گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از تولید کنندگان گیاهان دارویی استان در پارک علم و فناوری استان البرز برگزار شد، گفت: در استان البرز ۱۶۲ هکتار از اراضی کشاورزی ما اختصاص به کاشت گیاهان دارویی دارد که از این مقدار ۵۵۰ تن انواع گیاهان دارویی برداشت می شود .

وی افزود: طبق برآورد انجام شده، حدود ۲۰ میلیارد تومان گردش مالی توسط گیاهان دارویی در استان صورت می گیرد که تقریبا معادل ۲۰ درصد از آن به خارج از کشور صادر می شود .

مهندس موسوی گفت: با توجه به اهمیت گیاهان دارویی در سطح بازارهای جهانی و همچنین در زمینه سلامت غذایی، یکی ازسیاسته ای اصلی وزارت جهاد کشاوری و سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، توسعه کشت در این زمینه است و به خاطر همین موضوع در مواقعی که امکان کاشت این گیاهان وجود داشته باشد ما به شکل ویژه و با اولویت این موضوع را پیگیری خواهیم کرد .

وی بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات رسیده از وزارت جهاد کشاورزی، رقمی حدود ۴۲۱ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود ۶ در صد برای کسانی که علاقه به کشت گیاهان دارویی دارند اختصاص داده شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: ستاد گیاهان دارویی استان با یک هماهنگی و انسجام تشکیل شده است و افرادی که فرآوری کننده این بخش هستند، آن مقدار از گیاهان دارویی که مورد نیازشان است توسط کشاورزان ما در استان کشت خواهد شد، در این خصوص برنامه آموزشی برای آن ها در نظر گرفته شده است و این زنجیره ای از تولید است و امیواریم که بتوانیم در سطح استان الگوی مناسبی را ایجاد کنیم .

وی گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که توسط سازمان جهاد کشاورزی در استان پیگیری می شود، بحث صنایع تبدیلی و تکمیلی است که به شکل خاص و ویژه در نظر گرفته خواهد شد و موضوع مهم که در کشت گیاهان دارویی وجود دارد، بحث صادرات آن است و ما باید دنبال آن باشیم که بتوانیم در بازارهای جهانی و منطقه ای سهمی داشته باشیم .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید