Iranian Agriculture News Agency

سال آینده در فنلاند تصویب می‌شود:

قانون حذف تدریجی زغال سنگ

دولت فنلاند قصد دارد سال 2018 قانون حذف تدریجی زغال سنگ از سیستم انرژی این کشور را تصویب کند. همچنین درباره افزایش مالیات کربن در این کشور رای گیری خواهد شد؛ فنلاند تا سال 2024 دو نیروگاه هسته‌ای تازه را وارد مدار تولید انرژی خود می‌کند.

قانون حذف تدریجی زغال سنگ

دولت فنلاند قصد دارد سال 2018 قانون حذف تدریجی زغال سنگ از سیستم انرژی این کشور را تصویب کند. همچنین درباره افزایش مالیات کربن در این کشور رای گیری خواهد شد؛ فنلاند تا سال 2024 دو نیروگاه هسته‌ای تازه را وارد مدار تولید انرژی خود می‌کند.

به گزارش ایانا از رویترز ، یکی از مقامات بلند پایه دولتی فنلاند به این خبرگزاری گفت که این کشور، سال آینده قانونی را تصویب خواهد کرد که بر اساس آن استفاده از سوخت زغال سنگ متوقف می‌شود و مالیات بر کربن افزایش پیدا می‌کند. این امر مستلزم این است که این کشور، منابع انرژی جایگزین پیدا کند تا بتواند سیستم انرژی خود را پایدار نگه دارد.

زغال سنگ تقریبا 10 درصد از انرژی مصرفی فنلاند را تشکیل می‌دهد؛ این کشور بزرگ‌ترین مصرف‌کننده زغال سنگ در منطقه نوردیک است و در سال 2016 معادل حدود 4.1 میلیون تن نفت، زغال سنگ سوزانده است.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

ریکو هوتونن از مقامات ارشد وزارت انرژی فنلاند می‌گوید: " این استراتژی با هدف رها شدن از سوخت زغال سنگ به عنوان یک منبع انرژی تا سال 2030 تدوین شده است. ما باید قانونی بنویسیم و این کار در سال آینده عملی می‌شود " . وی اضافه می‌کند: " اما این قانون جای مانور باقی می‌گذارد تا از امنیت منابع انرژی مطمئن شویم " ؛ این سخنان بدین معناست که ممکن است نیروگاه‌های زغالی برای جلوگیری از خطر قطع برق، همچنان فعال باشند.

یکی از تحلیلگران انرژی خبرگزاری رویترز می‌گوید پایداری سیستم انرژی فنلاند تحت فشار است زیرا زغال سنگ نسبت به دیگر اشکال انرژی، انعطاف‌پذیری بیشتری دارد.

یکی از تاجران انرژی در حوزه کشورهای نوردیک به این خبرگزاری گفت: فنلاند درحال افزایش ظرفیت نیروگاه‌های هسته‌ای خود است که می‌تواند جایگزین زغال‌سنگ شود. اما این ممکن است کافی نباشد زیرا فنلاند در آینده از کشور همسایه خود سوئد که دو رآکتور خود را از مدار خارج خواهد کرد، انرژی هسته‌ای کمتری دریافت خواهد کرد.

این تاجر اضافه می‌کند: " اگر شما چیزی را که در یک سیستم استفاده می شود کنار بگذارید، با کمبود منابع و افزایش قیمت مواجه می‌شوید " .

هلسینکی در حال افزایش ظرفیت انرژی هسته‌ای خود است تا وابستگی به واردات انرژی از روسیه را کاهش دهد. دو رآکتور جدید، اولکیلواوتو3 و هاهیکیوی 1، به ترتیب در سال های 2018 و 2024 در مدار قرار خواهند گرفت.

فنوویما، مالک نیروگاه هانهیکیوی 1 گفته است که این پروژه راه اندازی شده اما هوتونن یکی از مقامات دولتی، می‌گوید با توجه به اینکه این شرکت هنوز باید مدارک بسیاری درباره امنیت و صرفه اقتصادی نیروگاه ارائه کند، ممکن است اعلام زمان بندی راه‌اندازی آن از روی احساسات باشد.

او بدون ذکر جزئیات بیشتر می‌گوید فنلاند در سال 2018 مالیات بر کربن را افزایش خواهد داد.

ترجمه: محسن حدادی

L-960612-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید