Iranian Agriculture News Agency

توصیه بانک کشاورزی نامیبیا؛

کشاورزان به سمت کشاورزی متنوع بروند/ پیشرفت در تنوع است

مشاور فروش اگری‌بانک (Agribank: بانک کشاورزی نامیبیا) توصیه کرد، تا کشاورزان به تنوع کشاورزی روی بیاورند و تنها بر دامداری تمرکز نکنند.

کشاورزان به سمت کشاورزی متنوع بروند/ پیشرفت در تنوع است

مشاور فروش اگری بانک ( Agribank :بانک کشاورزی نامیبیا) توصیه کرد، تا کشاورزان به تنوع کشاورزی روی بیاورند و تنها بر دامداری تمرکز نکنند.

به گزارش ایانا از سایت "نیو ارا"، ایوان کاهیویکی، مشاور فروش شعبه جنوبی اگری بانک، به کشاورزان در مناطق هارداپ و خاراس نامیبیا، توصیه کرد به جای تمرکز تنها بر دامداری، به خصوص بز، گوسفند و گاو، روی زمینه های دیگر نیز فعالیت کنند.

وی که چندی پیش در منطقه خاراس، به ترویج وام بدون وثیقه از سوی بانک کشاورزی نامیبیا ، اگری بانک ، در میان کشاورزان پرداخت، به این نکته اشاره کرد، بسیاری از کشاورزان در این دو منطقه متمرکز بر دامپروری هستند، هرچند که زمینه های بسیار دیگری نیز وجود دارد که می توانند در آن فعالیت کنند.

وی گفت: "بسیاری از زمینه های ناشناخته در منطقه مانند پرورش طیور، انگور و خوک وجود دارد و کشاورزان این فرصت ها را باید به دست بیاورند. از این رو برای سرمایه گذاری در این زمینه می توانند روی کمک مالی بانک حساب کنند."

کاهیویکی یادآور شد: "کشاورزان بیشتر به دامداری وابسته هستند، در حالی که سایر فرصت ها و تقاضا برای تولید محصولات دیگر وجود دارد و در این راه بانک به آن ها وام می دهد."

وی هشدار داد که تمرکز تنها بر دام، مانند قرار دادن تمام تخم مرغ ها در یک سبد است که امن نخواهد بود؛ زیرا ممکن است صنعت با مشکلاتی مانند خشکسالی مواجه شود، بنابراین، عاقلانه است که به سمت تنوع پیش برویم."

این مسئول گفت: "با این کار، درآمدتان هم متنوع می شود؛ چراکه زمانی یک صنعت با مشکل مواجه شود، صنعت دیگر می تواند درآمد شما را به عنوان یک کشاورز تامین کند."

وی از کشاورزات خواستار تنوع در فعالیت شان شد و افزود: "پیشرفت ، در تنوع است، بانک همچنین برای اطمینان به کشاورزان کمک می کند تا بدانند چه کاری باید قبل از این که به آن ها وام داده شود، انجام دهند."

این درحالی است که هرکدام از کشاورزان محلی می توانند وام به مبلغ پنج هزار دلار نامیبیا، را با نرخ بهره 8 درصد دریافت کنند.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید