Iranian Agriculture News Agency

۷۰ درصد مکالمات تلفنی ایرانی‌ها زیر یک دقیقه است



مهر: معاون شرکت مخابرات ایران با اشاره به هزینه ٤,٥تومانی هر دقیقه مکالمه با تلفن ثابت در کشور، گفت: ۷۰ درصد مکالمات تلفن ثابت در ایران زیر یک دقیقه است. او بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بالغ بر ۷۰ درصد مکالمات تلفن ثابت در ایران، زیر یک دقیقه است و با توجه به تعرفه‌گذاری صورت‌گرفته برای تلفن، در این بخش گرانی اتفاق نیفتاده است.

او ادامه داد: «این در حالی است که در مکالمات تلفن همراه، کاربر به ازای هر دقیقه به طور متوسط ۶۰ تومان پرداخت و مدت بیشتری نیز مکالمه می‌کند». او گفت: «هزینه هر دقیقه مکالمه با تلفن ثابت، ٤.٥ تومان است. با وجود این حداقل هزینه، باز هم مشترکان به پرداخت صورت‌حساب تلفن ثابت، اعتراض دارند».

او از برنامه‌ریزی برای حذف قبوض کاغذی تا هشت ماه آینده خبر داد و گفت: «از این ماه، اعلام صورت‌حساب قبوض تلفن ثابت، به صورت یک‌ماهه خواهد شد. به این معنا نیست که قصد داشته باشیم در یک ماه، ارتباط مشترکان را قطع کنیم». او ادامه داد: «مطابق با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، قبوض تلفن ثابت مشترکان اعتباری در صورتی که در دو دوره به ۲۰‌ هزار تومان و برای مشترکان دائمی به ۳۰‌ هزار تومان برسد، مخابرات مجاز به قطع ارتباط مشترک خواهد بود اما فعلا تصمیمی برای قطع ارتباط مشترکان با این میزان بدهی، از سوی مخابرات وجود ندارد». او افزود: «در همین ‌حال در برنامه داریم که سرویس پرداخت قبوض تلفن را به سمتی ببریم که با توافق با بانک، قبض تلفن مشترکان بدون دریافت صورت‌حساب، به صورت اتوماتیک از حساب بانکی‌شان پرداخت شود».

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید