Iranian Agriculture News Agency

اقدام تحسین‌برانگیز بازیگر سرشناس

اقدام تحسین‌برانگیز بازیگر سرشناس
اد اسکرین بازیگر بریتانیایی در اعتراض به آنچه که «سفیدپوست‌ نمایی‌» در سینمای هالیوود خوانده می‌شود، از حضور در فیلم «پسر جهنمی» انصراف داد.


اد اسکرین بازیگر بریتانیایی در اعتراض به آنچه که «سفیدپوست‌ نمایی‌» در سینمای هالیوود خوانده می‌شود، از حضور در فیلم «پسر جهنمی» انصراف داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از بی بی سی، اد اسکرین حاضر نشد در فیلم «پسر جهنمی» نقش شخصیتی را بازی کند که ریشه‌ای آسیایی دارد.

او قرار بود در بازسازی «پسر جهنمی» نقش شخصیتی به نام بن دایمیو را بازی کند اما نمی‌دانست که این شخصیت در داستان ریشه خانوادگی‌اش به شرق آسیا بازمی‌گردد. اسکرین پس از پی بردن به این موضوع از بازی در «پسر جهنمی»‌ انصراف داد تا بازیگری مناسب برای این نقش پیدا کنند.

انتخاب اسکرین برای بازی در این نقش موجی از اعتراض در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت، که هالیوود را به «سفیدپوست نمایی» متهم می‌کردند و اعتقاد داشتند که انتخاب یک بازیگر اروپایی سفیدپوست برای بازی در نقش شخصیتی که اصالتی ژاپنی دارد انتخاب مناسبی نیست.

اسکرین در این باره گفت: «مشخص است که نمایش درست این شخصیت در فیلم برای مردم بسیار پرمعنا و مهم است و کوتاهی در این زمینه به شایعه تمایل برای محو کردن دیگر نژادها و قومیت‌ها در سینما دامن می‌زند.»

حرکت اسکرین با استقبال مردم روبه‌رو شد و بسیاری با استفاده از شبکه‌های اجتماعی به تحسین او پرداختند. در چند وقت گذشته چندین نمونه از آثار هالیوودی متهم به سفیدپوست نمایی یا همان استفاده از بازیگران سفیدپوست در نقش کاراکترهای غیرسفیدپوست شده‌اند که مهم‌ترین آن‌ها فیلم «روح در کالبد» با بازی اسکارلت جوهانسن بود.

در این میان اسکرین نخستین بازیگر سفیدپوستی است که بازی در چنین نقشی را نمی‌پذیرد. البته تهیه‌کنندگان فیلم نیز با انتشار بیانیه‌ای مشترک از کار اسکرین حمایت کرده‌اند.

«پسر جهنمی» بر اساس برنامه سال ۲۰۱۸ روی پرده می‌رود.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید