Iranian Agriculture News Agency

در حضور معاون رییس جمهوری، استاندار و معاون زراعت جهاد کشاورزی در اردبیل

پروژه 60 هزار تنی فرنچ فرایز سیب‌زمینی با 36 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسید

پروژه فرنج فرایز، تولیدکننده سیب‌زمینی نیم‌پز آماده انجماد با ظرفیت 60 هزار تن در سال با صرف اعتبار 36 میلیارد تومان و با اشتغالزایی 50 نفر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

پروژه 60 هزار تنی فرنچ فرایز سیب‌زمینی با 36 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسید

پروژه فرنج فرایز، تولید کننده سیب زمینی نیم پزآماده انجماد با ظرفیت 60 هزار تن در سال با صرف اعتبار 36 میلیارد تومان و با اشتغالزایی 50 نفر افتتاح و به بهره برداری رسید .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از اردبیل، در ششمین روز از هفته دولت که با حضور عیسی کلانتری، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی، خدابخش استاندار و عدیل سروی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد؛ عباس کشاورز، معاون بهبود تولیدات زراعی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح مجتمع صنایع غذایی لمان در اردبیل اظهار کرد: در حالی که در سال 61 ما در شهرستان اردبیل و دشت این منطقه با اجرای پروژه زه‌کشی روبه‌رو بودیم، امروز با کمبود منابع آب در این منطقه روبه‌رو هستیم .

وی دومین چالش بخش کشاورزی را چالش بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط خاص بازار کشاورزان همیشه در ارائه محصولاتشان به بازار با ضعف روبه‌رو هستند، چرا که بازاریان با قیمت پایین این محصولات را خریداری می‌کنند .

معاون بهبود تولیدات زراعی وزیر جهاد کشاورزی ضرورت توسعه و راه‌اندازی صنایع غذایی و تبدیلی را به عنوان زنجیره تولید محصولات کشاورزی یادآور شد و گفت: نخستین ماموریت ما توجه به تولید پایدار و همچنین تامین امنیت غذایی است و در کنار آن تلاش می‌کنیم تا درآمد کشاورزان بالا برود .

استاندار اردبیل : کارخانه «لمان» همچون لوکوموتیو عمل کرده است / سیب‌زمینی مازاد به عراق صادر می‌شود

استاندار اردبیل گفت: راه‌اندازی کارخانه لمان و واحدهای صنایع غذایی در حوزه سیب‌زمینی سبب شده تا این پروژه به عنوان یک لوکوموتیوعمل کند تا سایر واحدهای مرتبط نیز راه‌اندازی شود .

مجید خدابخش در مراسم افتتاح مجتمع صنایع غذایی لمان در اردبیل اظهار کرد: ما همه ساله در تولید و فروش سیب‌زمینی با مشکلات و دغدغه‌هایی روبه‌رو بودیم که با راه‌اندازی چنین کارخانه‌ای به همت پیرموذن از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بخش عظیمی از این مشکلات برطرف شده است .

وی با بیان اینکه هم اکنون سیب‌زمینی مازاد اردبیل به عراق و کشورهای دیگر به صورت صنایع فرآوری و تولید ثروت بیشتر صادر می‌شود، گفت: با تصمیم دولت به ازای هر کیلو صادرات سیب‌زمینی 150 تومان به صادرکنندگان جوایز صادراتی پرداخت می‌شد که هم اکنون این رقم نیز متوقف شده است .

استاندار اردبیل با بیان اینکه دیگر کشاورزان با راه‌اندازی این کارخانه دغدغه‌ای در زمینه فروش محصولشان ندارند، گفت: به برکت این کارخانه 80 هزار تن انبار و سردخانه در حال اتمام است و برای 230 هزار تن نیز مجوز صادر شده است .

خدابخش از همراهی و همکاری بانک‌های عامل در احداث پروژه‌ها قدردانی کرد و گفت: این کارخانه لوکوموتیو عمل کرده و زمینه‌ای را فراهم کرده تا مجموعه‌ها و زنجیره‌های تولید دیگری در اردبیل راه‌اندازی شود .

معاون رئیس جمهوری: هر چه قدر می‌توانید کیفیت تولید را افزایش دهید

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مشکل اصلی کشور کمبود منابع آب است وگرنه ما به راحتی می‌توانیم مشکل آلودگی هوا و دغدغه‌های زباله را برطرف کنیم .

کلانتری در مراسم افتتاح مجتمع صنایع غذایی لمان در اردبیل اظهار کرد: اولین چالش ما در کشور مشکل آب است که در دشت اردبیل نیز به خوبی این مشکلات و چالش‌ها احساس می‌شود .

وی با بیان اینکه مشکلات کمبود منابع آب کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داده است، گفت: حتی در حوزه کشاورزی و ورود محصولات به بازار نیز این امر تاثیرگذار بوده و چالش‌هایی را به همراه داشته است .

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به سابقه حضور خود در کشت و صنعت و واحدهای تولیدی استان اردبیل از سال 65 اشاره کرد و گفت: کشاورزان ما در سال‌های اخیر با مشکلات متعددی به ویژه در حوزه تامین منابع آب و همچنین فروش محصولات روبه‌رو هستند که در مقطعی با تعیین قیمت تضمینی سعی شد این مشکلات برطرف شود .

کلانتری با یادآوری اینکه تولیدکنندگان ما باید در عرصه صادرات و رقابت جهانی ورود پیدا کنند، گفت: هر چه قدر می‌توانید کیفیت تولید را افزایش دهید تا ضمن حفظ بازار صادرات و افزایش تولید زمینه ارتقای توانمندی‌ها فراهم آید .

وی از تولیدکنندگان خواست تا با حفظ بازارهای جهانی با صادرات کیفی محصولات سعی کنند تا به نحوی کشور را در مسیر توسعه اقتصادی به پیش ببرند .

دبیر کل خانه کشاورز گفت: مشکل کشور چالش آب است وگرنه ما به راحتی می‌توانیم مشکل آلودگی هوا و زباله‌ها را برطرف کنیم .

کلانتری عنوان کرد: اگر آب دشت اردبیل از بین برود و یا کمتر شود قطعا مردم نیز از این شهر کوچ کرده و به جاهای دیگر مهاجرت می‌کنند که این مشکلات متعددی را به همراه می‌آورد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید