Iranian Agriculture News Agency

قرارهای سبز اولین هفته شهریور با پاکسازی تنگه واشی آغاز شد

این هفته نیز در سراسر کشور قرارهای سبزی برگزار شد تا محیط زیست ایران جانی دوباره بگیرد. تنگه واشی، یکی از جاذبه‌های گردشگری استان تهران با کمک فعالان محیط زیست این استان در اولین هفته شهریور ماه پاکسازی شد.

قرارهای سبز اولین هفته شهریور با پاکسازی تنگه واشی آغاز شد

این هفته نیز در سراسر کشور قرارهای سبزی برگزار شد تا محیط زیست ایران جانی دوباره بگیرد. تنگه واشی، یکی از جاذبه‌های گردشگری استان تهران با کمک فعالان محیط زیست این استان در اولین هفته شهریور ماه پاکسازی شد.

به گزارش خبرنگار ایانا، تنگه واشی یکی از جاذبه‌های گردشگری مجاور تهران است. طی مسافت طولانی در رودخانه یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های سفر به تنگه واشی است. البته حضور کتیبه‌های تاریخی به روی دیواره‌های تنگه هم سبب شده است که دوست‌داران میراث طبیعی و فرهنگی به این منطقه سفر کنند. همین سفرها تنگه واشی را به منطقه‌ای آلوده تبدیل کرده است. در هفته گذشته پاکسازی حاشیه رودخانه منتهی به ه تنگه واشی به همت اعضای "کانون محیط زیست محله سلسبیل در منطقه 10 تهران" انجام شد تا اندکی از آلودگی‌های این جاذبه کاسته شود.

در استان کرمانشاه روستای چقاگینو نیز اقدام تحسین برانگیز دهیار و اهالی این روستا که از توابع بخش ماهیدشت شهرستان کرمانشاه است، قابل توجه بود. اهالی روستای چقاگینو اقدام به کاشت بیش از پانصد درخت در روستا و حاشیه جاده ورودی کردند تا کمربند سبزی در اطراف روستا ایجاد کنند. اهالی منطقه از سیستم آبیاری قطره‌ای برای آبرسانی به درختان استفاده کردند که این مسئله توجه بسیاری از مهاجران را برای برگشتن به روستا جلب کرده است.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

در شهر یاسوج استان کهگیلویه و بویراحمد، نهال‌های گلابی وحشی و زالزالک کاشته شده در پارک جنگلی این شهر با همت اعضای "انجمن نهضت سبز زاگرس" آبیاری شد. در سروستان استان فارس هم نهال‌های کاشته شده در اطراف چشمه آب تزنگ سروستان با همت "گروه عاشقان طبیعت شهرستان سروستان" آبیاری شد. این نهال‌ها در فصل زمستان کاشته شده بودند.

در روستای کاشکی استان گیلان نیز خانه‌ای که در عمق جنگل‌های سیاهکل تنها پناه خانواده سبز و دو کودک خردسال یاور محیط زیست بود با همت اعضا گروه "بوم بانان" و مردم روستا باز سازی شد .

در ممسنی استان فارس هم آبیاری درختان تپه نورالشهدا و برگزاری سه شنبه بدون خودرو به همت اعضای "انجمن حامیان طبیعت زاگرس" و حضور روسای ادارات آموزش و‌ پرورش، منابع طبیعی، هلال احمر، محیط زیست، ورزش و‌ جوانان و کمیته امداد به شکلی پر شور برگزار شد .

در کازرون استان فارس نیز جمع‌آوری بیش از چهار هزار کتاب درسی و غیر درسی برای متقاضیان مطالعه در روستاها در طرح پویش اشتراک سبز، به ابتکار اعضای "انجمن میراث پریشان" برگزار شد. این ابتکار با همراهی کانون تبلیغات سفید پررنگ از ابتدای تابستان امسال آغاز و پیگیری شده است .

اعضای انجمن "صلح با طبیعت" اصفهان از توربین بادی کوه صفه اصفهان با هدف درخواست از شهردار و شورای شهر اصفهان برای استفاده و گسترش انرژی‌های پاک بازدید کردند. آنها معتقدند منطقه سگزی باید به شهر انرژی‌های خورشیدی تبدیل شود.

در بانه استان کردستان، اعضای هیئت مدیرە "پاژین بانه" با مسئولان استانی در خصوص پیگیری خواست‌های کمپین "اتحاد برای حفظ جنگل های زاگرس" که چند هفته پیش شکل گرفته است ، دیدار کردند.

در شهر ارومیه آذربایجان غربی نیز پاکسازی ته سیگار و شناساندن زباله‌های سمی به شهروندان در پارک گل یاس توسط گروه "ناجیان نبض زمین" انجام شد . در درود استان لرستان نیز پاکسازی پارک جنگلی درود با همت اعضای "انجمن مردم نهاد بلوطبان" پیگیری شد. انجمن بانوان طبیعت دوست آبدانان استان ایلام نیز در پاکسازی حاشیه رودخانه سراب آبدانان مشارکت کردند.

اعضای "انجمن سبزاندیشان جوان مهاباد" آذربایجان غربی هم در برنامه گروه آوای سکوت (بچه های سندروم داون) با اهدای گلدان های کوچک، این فرشته های کوچک را تشویق کردند.

L-960607-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید