Iranian Agriculture News Agency

مخالفت شورای عالی شهرسازی با ساخت هتل ۱۹ طبقه در ناهارخوران گرگان


شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گلستان مبنی بر ساخت هتل ۵ ستاره ۱۹ طبقه‌ای در ناهارخوران گرگان مخالفت کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی تسنیم، در مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص احداث هتل 19 طبقه در محل هتل قدیمی ناهارخوران آمده است: اراضی موردنظر در محور ناهارخوران و در فاصله چهار کیلومتری از شهر گرگان واقع است و بارگذاری سنگین در این مقیاس، موجب تحریم توسعه در این محور و زمینه‌ساز درخواست‌های مشابه بعدی خواهد شد. این درحالیست که ساخت و سازهای فعلی در طول محور زیارت به اذعان مسئولان استان، بسیار فراتر از توان اکولوژیک منطقه است.

به اعتقاد شورای عالی شهرسازی، احداث هتل مذکور موجب افزایش قابل ملاحظه تقاضای سفر در طول محور زیارت خواهد شد در حالیکه این محور در وضع فعلی با مشکل عمده روبروست و احداث هتل مذکور قطعاً مشکلات ترافیکی برای کل محور ایجاد و گره ترافیکی همجوار هتل را تشدید خواهد کرد.

در ادامه مصوبه این شورا آمده است: با توجه به وجود اراضی در داخل شهر گرگان در قالب کاربری‌های تفریحی - توریستی از یک سو و نزدیکی بسیار اراضی مدنظر با شهر، رفع نیاز شهر به هتل در داخل شهر میسر است. افزایش بارگذاری هتل بدون هرگونه ارزیابی زیست محیطی و رصد تأثیرات طبیعی آن صورت گرفته است.

در نهایت، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با احداث هتل مذکور مخالفت و اعلام کرد که هتل جدید حداکثر در سطح اشغال تخریب شده قبلی در چهار طبقه روی همکف یا زیرمین(مجموعاً 5 طبقه) احداث شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید