Iranian Agriculture News Agency

میزبانی محمودآباد از جشنواره گل و گیاه زینتی/ تجهیز و نوسازی 900 هکتار از شالیزارها

مدیر سازمان جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: امسال دومین نمایشگاه گل و گیاه از 20 تا 25 شهریورماه در این شهرستان برگزار می شود.

میزبانی محمودآباد از جشنواره گل و گیاه زینتی/ تجهیز و نوسازی 900 هکتار از شالیزارها

مدیر سازمان جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: امسال دومین نمایشگاه گل و گیاه از 20 تا 25 شهریورماه در این شهرستان برگزار می شود .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، احمد صادقی اظهار کرد: سال گذشته در بخش تسهیلات مکانیزاسیون برای شهرستان محمودآباد 2.8 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شد که 6.5 میلیارد تومان برای خرید ماشین آلات کشاورزی در اختیار کشاورزان این شهرستان قرار گرفت .

وی با بیان اینکه 2 هزار و 500 هکتار از شالیزارهای این شهرستان تجهیز و نوسازی شد، گفت: امسال اجرای طرح تجهیز و نوسازی برای 900 هکتار از شالیزارهای این شهرستان در دستورکار قرار دارد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال 7 هزار هکتار از شالیزارهای این شهرستان به پرورش رتون و 6 هزار هکتار به کشت مجدد اختصاص یابد .

صادقی با بیان اینکه نگاه وزارت جهاد کشاورزی به کشت مجدد نیست بلکه تاکید بر پرورش رتون دارد، خاطرنشان کرد: مصرف منابع آب در کشت مجدد بالا است و بر این اساس توصیه ما به کشاورزان این است اقدام به پرورش رتون در مزارع خود کنند .

صادقی با اشاره به فعالیت 80 شالیکوبی در شهرستان محمودآباد افزود: از تعداد شالیکوبی های موجود در این شهرستان 25 شالیکوبی اصلاح ساختار شد که با توجه به حجم بالای سطح زیرکشت برنج در این شهرستان درصدد هستیم مابقی شالیکوبی‌ها نوسازی و مدرن شوند .

وی اضافه کرد: 110 هزار تن محصول از شالیزارهای این شهرستان اعم از کشت اول، مجدد و رتون برداشت می شود که این امر می طلبد تلاشمان را به سمت مدرن سازی و اصلاح ساختار شالیکوبی ها پیش ببریم .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با بیان اینکه تاکنون توانسته ایم نهاده های کشاورزی را به موقع و به مقدار لازم در اختیار کشاورزان این شهرستان قرار دهیم، گفت: مخالف استفاده از سموم شیمیایی در مزارع و باغات هستیم و بر این اساس امسال 3 هزار هکتار از مزارع این شهرستان به صورت بیولوژیک مبارزه با آفت شد و خواهان استفاده از مبارزه بیولوژیک در سایر مزارع و باغ ها هستیم .

صادقی با اعلام اینکه این شهرستان دارای 80 هکتار سطح زیرکشت گل و گیاه با 625 بهره بردار است، خاطرنشان کرد: تلاشمان بر این است کشاورزان این شهرستان بعد از برداشت برنج به سمت تولید گل و گیاهان زینتی سوق پیدا کنند .

وی از رتبه دوم شهرستان محمودآباد در تولید گل های شاخه بریده و گلدانی در استان خبر داد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد یادآور شد: امسال دومین نمایشگاه گل و گیاه از 20 تا 25 شهریورماه در سالن شهید رجایی آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد برگزار می شود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید