Iranian Agriculture News Agency

در راستای همکاری برنامه جهانی غذا با سازمان مردم نهاد انجام شد

عرضه محصولات تولیدی ساکنان محلی در دومین جشنواره سالانه در اردن

اردنی ها با همکاری برنامه جهانی غذا و سازمان غیر دولتی منطقه توانستند در مکان های مناسب به کشت محصول مناسب اقدام کنند و در دومین جشنواره سالانه خبیزه (Khubaizeh ) که چندی پیش در اردن برگزار شد، آن ها را عرضه کنند.

عرضه محصولات تولیدی ساکنان محلی در دومین جشنواره سالانه در اردن

اردنی ها با همکاری برنامه جهانی غذا و سازمان غیر دولتی منطقه توانستند در مکان های مناسب به کشت محصول مناسب اقدام کنند و در دومین جشنواره سالانه خبیزه ( Khubaizeh ) که چندی پیش در اردن برگزار شد، آن ها را عرضه کنند.

به گزارش ایانا از سایت " wfp-middleeast.exposure "، پیش از ورود مکمل های بسته بندی و قرص های ویتامین، نیاکان ما با پرورش گیاهان از این محصولات برای تغذیه خود بهره می بردند. برای هزاران سال، گیاهان توسط یونانیان ، رومی ها و مصریان به عنوان غذا و دارو استفاده می شده است. با تکامل انسان و پیوستن کشاورزان به انقلاب کشاورزی این روند دگرگون شد . امروزه، مبارزه با کمبود مواد غذایی و سوءتغذیه ، یکی از بزرگترین چالش های پیش روی جهان است ، درحالی که پرورش محصولات کشاورزی مناسب در مکان های مناسب می تواند بخشی از راه حل این مساله باشد.

این در حالی است که کشت محلی در منطقه ای از اردن این امکان را فراهم کرده تا طعم متمایز سبزیجات مانند اسفناج، با مواد مغذی بیشتر عرضه شود. این یک جایگزین ایده آل برای دیگر سبزیجات برگ دار است که برای سلامت بسیار مفید و در عین حال کم هزینه است.

پیش به سوی کشاورزی محلی

در فوریه سال 2016، جشنواره خبیزه به منظور اشتغالزایی برای سوری ها و اردنی ها که در منطقه Jordan Valley ، یکی از فقیرترین مناطق اردن، زندگی می کردند، برگزار شد . در حالی که جشن گیاهان بومی و به همراه جشنواره برای خانواده ها پخت و خوردن محصولات غذایی محلی را به ارمغان آورد.

در ماه مارس، برنامه جهانی غذا در اردن با همکاری تیمی از سازمان مردم نهاد ( Children of the Valley NGO )منطقه دومین جشنواره سالانه خبیزه را برگزار کردند. از آن جا که یکی از موانع کلیدی برای مبارزه با سوءتغذیه نبود دانش در مورد ارزش واقعی غذایی غذاهای محلی است، برنامه جهانی غذا به آموزش و ترویج گزینه های سالم اقدام کرد.

همچنین مکانی که در آن جشنواره برگزار شد توسط محمد عطیه، مدیر سازمان غیردولتی کودکان ( Children of the Valley NGO ) در منطقه سرپرستی می شد.

وی گفت: "من از اهداف این فعالیت هیجان زده هستم و افتخار می کنم که با برنامه جهانی غذا همکاری می کنم؛ ما امیدواریم که این آغاز همکاری بزرگتر و ثمربخش تر در سال های آینده باشد."

حمایت از نسل های آینده

نقش پررنگ برنامه جهانی غذا در بازار جشنواره کشاورز از نکات برجسته بود به طوری که از سوی برنامه جهانی غذا و با گرد هم آوردن کودکان و بزرگسالان ، به معرفی "لیوان هوشمند" ( smart mugs )اقدام شد . این لیوان های رنگارنگ ، خاص برنامه جهانی غذا بود، که نقاشی آن توسط کودکان سوری و اردنی ، که از برنامه ملی تغذیه مدارس برنامه جهانی غذا بهره برده اند ، با همکاری وزارت آموزش اردن انجام شده بود. به طوری که با خرید این لیوان ها ، برنامه جهانی غذا می تواند برای حمایت بیشتر برای تغذیه دانش آموزان در اردن اقدام کند.

برنامه جهانی غذا با همکاری ائتلاف ملی علیه گرسنگی و سوءتغذیه در اردن (1)، مفتخر است که ببیند یک گروه از زنان از Jordan Valley ، در بازار کشاورز ، به عنوان سر آشپر شرکت کردند، اینان افرادی بودند که در برنامه جهانی غذا ، پخت شیرینی را آموزش دیده بودند در عین حال ه طوری که ین اقدام می تواند به گردهم آوردن افراد محلی کمک کند.

تغذیه مناسب برای فردای سالم تر

در این جشنواره همچنین یک پلت فرم از سوی برنامه جهانی غذا در راستای آموزش کودکان در مورد اهمیت تغذیه ارائه شد. مراسم اختتامیه جشنواره به طور ویژه به بازدید مدارس اختصاص داشت ، به طوری که از سوی برنامه جهانی غذا با کودکان در مورد اولویت بندی تغذیه در زندگی گفت و گو شد. گفتنی است در این مراسم یک وعده غذایی سالم و تازه شامل شیرینی، ساندویچ توسط محمد عطیه و تیم اش تدارک دیده شده بود.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- Jordan's National Alliance Against Hunger and Malnutrition (NAJMAH)

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید