Iranian Agriculture News Agency

محمود حجتی به عنوان وزیر پیشنهادی روحانی برای جهاد کشاورزی به مجلس معرفی شد

کم‌حاشیه و پرکار با برنامه خودکفایی

حجتی را به وزیر خودکفایی گندم می‌شناسند. یک‌بار در سال ٨٣ برنامه‌های او سبب شد تا ایران در تولید گندم خودکفا شود و جشن گندم در کشور برگزار شود. او این رکورد را برای دومین بار در سال ٩٥ به نام خود ثبت کرد.

کم‌حاشیه و پرکار با برنامه خودکفایی

اعتماد: با داشتن گرایش سیاسی اصلاح‌طلبانه، او را جزو معتمدان نظام می‌شناسند. محمود حجتی نجف‌آبادی متولد ١٣٣٤ نجف‌آباد اصفهان، درسوابق او بیشتر فعالیت‌های جهادی پررنگ است تا کشاورزی. با این حال یک دوره درخشان پنج ساله (١٣٨٤-١٣٧٩) وجود دارد که سبب شد، حسن روحانی نخستین گزینه‌اش برای کابینه یازدهم نام او باشد. همین اعتماد سبب شد تا برای دومین بار هم روحانی به او اعتماد کند.
حجتی را به وزیر خودکفایی گندم می‌شناسند. یک‌بار در سال ٨٣ برنامه‌های او سبب شد تا ایران در تولید گندم خودکفا شود و جشن گندم در کشور برگزار شود. او این رکورد را برای دومین بار در سال ٩٥ به نام خود ثبت کرد.
حجتی در سال ١٣٥٤ وارد دانشگاه اصفهان شد اما با پیروزی انقلاب اسلامی وارد نهاد جهاد سازندگی کشور شد و پس از آن به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان انجام خدمت کرد. با شروع عملیات اجرایی عظیم سد کرخه به عنوان مدیر اجرایی این پروژه تا زمان بهره‌برداری ارایه خدمت کرد و در دوره اول ریاست‌جمهوری سید محمد خاتمی به عنوان وزیر راه و ترابری و دوره دوم به عنوان وزیر جهاد کشاورزی از مجلس رای اعتماد گرفت و تا پایان دولت در این سمت باقی‌ماند. با آغاز کار دولت یازدهم، حجتی بار دیگر برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی توانست از مجلس رأی اعتماد
بگیرد.
او نیز در چهار سال گذشته وزیر جهاد کشاورزی دولت یازدهم بود و موفق شد با کنترل واردات در سال گذشته خودکفایی گندم را ممکن کند؛ اتفاقی که پس از دولت اصلاحات هیچگاه تکرار نشده بود. او چندی پیش وعده داد اگر سیاست‌های کنونی ادامه یابد، در زمینه جو نیز کشور به خودکفایی خواهد رسید. حجتی به کم‌حاشیه‌ترین و کاری‌ترین وزیر کابینه معروف است. هرگز در مجادلات قدرت حضور نداشته و از همین رو احتمال اینکه از مجلس رای اعتماد بگیرد، بالاست.
او در برنامه خویش چهار برنامه اجرایی قرار داده که عبارتند از: برنامه اجرایی تولید محصولات و نهاده‌های راهبری، توسعه زنجیره‌ها و مدیریت کلان بازار و توسعه تشکل‌ها، برنامه اجرایی حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و عملیات آبخیزداری و توسعه زیرساخت‌ها، پشتیبانی و انتقال دانش نوین. وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی الزامات اجرای برنامه خود را اولویت در برخورداری طرح‌های ویژه از ابزارهای حمایتی، برقراری تعرفه موثر واردات، اعلام به‌موقع قیمت‌های تضمینی، ایجاد و راه‌اندازی صندوق‌های حمایتی در بخش کشاورزی و منابع طبیعی، فراگیری بیمه تامین اجتماعی و بازنشستگی کشاورزان، افزایش سرمایه صندوق بیمه کشاورزی و تامین نیروی انسانی و منابع مالی در اجرای قانون حفاظت از منابع طبیعی کشور


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید