Iranian Agriculture News Agency

در صورت تصویب در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛

رشته بازاریابی و فروش صنایع غذایی در دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود

مدیر گروه صنایع تبدیلی و تکمیلی مؤسسه آموزش علمی - کاربردی جهاد کشاورزی با ابراز امیدواری از تصویب رشته بازاریابی و فروش در سازمان گسترش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر محصولات با کیفیت در بخش صنایع غذایی تولید می‌شود، نیاز شدید به معرفی و شناساندن این محصولات در مراکز عمده توزیع در کشور داریم.

رشته بازاریابی و فروش صنایع غذایی در دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود

مدیر گروه صنایع تبدیلی و تکمیلی مؤسسه آموزش عالی علمی - کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی از ایجاد رشته بازاریابی و فروش صنایع غذایی در دانشگاه‌ها در صورت تصویب در سازمان گسترش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد.

ابراهیم صالحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایانا با اشاره به برگزاری نشست کمیته تخصصی صنایع تبدیلی و تکمیلی ماده 21 قانون افزایش بهره‌وری گفت: در این نشست نخست ساز و کار و روش‌های تعیین ظرفیت پذیرش دانشجو در سال جاری با توجه به تصمیمات کمیته علمی ماده 21 برای اعضاء تشریح شد.

وی بیان کرد: همچنین در این نشست رشته‌ها و مشاغل موجود مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت و تأکید شد رشته‌های موجود کلیه مشاغل این حوزه را مورد پوشش قرار می‌دهند و نیازی به حذف یا اضافه کردن رشته جدیدی نیست.

مدیر گروه صنایع تبدیلی و تکمیلی مؤسسه آموزش عالی علمی - کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی با ابراز امیدواری از ایجاد رشته بازاریابی و فروش که سال گذشته از طرف کمیته تخصصی صنایع تبدیلی و تکمیلی پیشنهاد داده شده بود، در سازمان گسترش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد تصویب قرار گیرد، افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر محصولات با کیفیت در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی تولید می‌شود، نیاز شدید به معرفی و شناساندن این محصولات در مراکز عمده توزیع داریم.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

به گفته صالحی، امروزه بازاریابی محصولات کشاورزی تخصصی شده و ضرورت دارد افراد تحصیل کرده در این رشته فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه زنجیره مفقوده در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی بازاریابی است، تأکید کرد: چنانچه افراد بازاریاب با فنون بازاریابی آشنایی کامل و نیز اطلاعات جامعی از محصول داشته باشند، به‌خوبی می‌توانند در شناساندن محصولات صنایع غذایی اقدام کنند.

صالحی در پایان مشخص کردن تعداد پذیرش دانشجو در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور در سال‌های آینده را از وظایف کمیته تخصصی صنایع تبدیلی و تکمیلی ماده 21 قانون افزایش بهره‌وری اعلام کرد و یادآور شد: گروه صنایع تبدیلی و تکمیلی از گروه‌های 9 گانه مؤسسه به‌شمار می‌رود که وظیفه پذیرش دوره‌های علمی - کاربردی صنایع غذایی، طراحی و تدوین استانداردهای کار دانش آموزش و پرورش و تدریس و طراحی دوره‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی را بر عهده دارد./

A-960515-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید