Iranian Agriculture News Agency

3300 نفر شتر در بوشهر سمپاشی شدند

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: طرح سمپاشی شترهای استان بوشهر با هدف مبارزه با انگل های خارجی و همچنین جلوگیری از بیماری های مشترک انسان و دام انجام شد.

3300 نفر شتر در بوشهر سمپاشی شدند

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: طرح سمپاشی شترهای استان بوشهر با هدف مبارزه با انگل های خارجی و همچنین جلوگیری از بیماری های مشترک انسان و دام انجام شد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر، دکتر محمدصادق یزدان شناس گفت: در این این طرح که توسط اداره کل دامپزشکی استان بوشهر و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان اجرا شد، 3 هزار و 300 نفر شتر استان با استفاده از سم فلومترین که روی کمر شترها ریخته می شود، سمپاشی شد .

وی اظهار کرد: انگل‌های خارجی از مهمترین عوامل اصلی ایجاد خسارت به شترداران استان بوشهر هستند که باعث ایجاد انواع بیماری‌ها در دام‌ها، کاهش وزن دام و افت شدید کیفیت انواع تولیدات دامی و در نوع شدید باعث مرگ و میر می‌شوند .

وی افزود: با آغاز فصل تابستان و فعالیت کنه‌ها، سمپاشی آنها بسیار ضروری است به همین جهت این طرح در اردیبهشت ماه سالجاری و در شهرستان­های بوشهر، دشتستان، دشتی و دیر توسط شبکه­های دامپزشکی و با همکاری مدیریت جهاد کشاوری شهرستان­های مذکور اجرا گردید .

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: استان بوشهر دارای 3 هزار و 300 نفر شتر در قالب 59 گله نگهداری و پرورش داده می شود و مهمترین نژادهای شتر استان را شترهای دشتی (ذبه)، عربی و ترکی تشکیل می­دهند .

یزدانشناس ضمن اعلام اینکه توسعه شتر و فرآورده های آن بویژه شیر شتر با توجه به خواص درمانی آن از مهمترین برنامه های معاونت بهبود تولیدات دامی است، گفت: میزان تولیدات شترهای استان در سال 95، 91 تن گوشت قرمز و 7 تن کرک شتر بوده و عمده گوشت شتر استان در خارج استان مصرف می شود که با توجه به خواص تغذیه‌ای گوشت شتر، ترویج مصرف گوشت شتر در استان ضروری است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید