Iranian Agriculture News Agency

در دیدار نایب رییس مجلس جمهوری گامبیا عنوان شد:

حجتی: ایران آماده همکاری کشاورزی با گامبیا است/ ظرفیت بالای گامبیا برای آبزی پروری

وزیر جهاد کشاورزی در دیدار نایب رییس مجلس جمهوری گامبیا گفت: ایران آمادگی کامل دارد در زمینه های تحقیقاتی، آموزشی، ترویجی و ماشین های کشاورزی با گامبیا همکاری کند و این امر را وظیفه انسانی و اسلامی خود می داند.

حجتی: ایران آماده همکاری کشاورزی با گامبیا است/ ظرفیت بالای گامبیا برای آبزی پروری

به گزارش ایانا از وزارت جهاد کشاورزی، «محمود حجتی» در این دیدار یادآوری کرد: ایران با برخورداری از تنوع اقلیمی دارای تجارب موفقی در زمینه تولید انواع محصولات کشاورزی است.
وی گامبیا را کشوری ثروتمند از نظر منابع آبی فراوان توصیف کرد و افزود: گامبیا علاوه بر منابع آبی فراوان، حاصلخیزی خاک و برخورداری از اقلیم مناسب برای تولید محصولات گرمسیری با تقاضای بالای جهانی، ظرفیت های فراوانی برای آبزی پروری دارد.
وی تصریح کرد: ایران کشوری کم آب است اما با وجود این، تلاش های زیادی می کند غذای 80 میلیون ایرانی را به طور خودکفا تولید کند.
وزیر جهاد کشاورزی یادآوری کرد ایران از واردات سالانه نزدیک به 6 میلیون تن گندم بی نیاز و در تولید این محصول راهبردی خودکفا شده است.

همکاری کشاورزی ایران و گامبیا توسعه یابد
نایب رییس مجلس جمهوری گامبیا در این دیدار گفت: گامبیا کشوری است با منابع آب و خاک مناسب ولی برای افزایش تولید و حفظ حاصلخیزی خاک نیازمند مکانیزه کردن کشت محصولات کشاورزی و تامین کود است.
«ممدو سانه» گفت: ایران در سال های اخیر پیشرفت های زیادی در بخش کشاورزی داشته است و امیدواریم با تشکیل دولت جدید در گامبیا، همکاری های کشاورزی ایران با این کشور بیش از پیش توسعه یابد.
وی تاکید کرد توسعه کشاورزی تاثیر زیادی بر اشتغال جوانان این کشور و جلوگیری از مهاجرت آنان دارد.
دیدار نایب رییس مجلس جمهوری گامبیا با وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه برگزاری مراسم تحلیف رییس جمهوری دولت دوازدهم صورت گرفت که عصر امروز (شنبه) با حضور مقام های کشوری و لشگری و اعضای هیات های سیاسی بیش از یکصد کشور جهان در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.
هشت رییس جمهوری و ١٩ رییس مجلس، ٩ معاون رییس جمهوری و نخست وزیر، هفت معاون رییس مجلس، ١١ وزیر امور خارجه و ٣٥ فرستاده ویژه کشورها در مراسم تحلیف دومین دوره ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی حضور می یابند.
همچنین در این مراسم ١٢ معاون وزیر خارجه، ٦ رییس گروه دوستی- پارلمانی و 2رییس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ها شرکت دارند.
پس از تنفیذ حکم دوازدهمین رییس جمهوری اسلامی ایران که دوازدهم مردادماه صورت گرفت و همچنین برگزاری آیین امروز تحلیف در مجلس شورای اسلامی، نوبت به معرفی کتبی وزیران پیشنهادی در فرصت 2هفته ای می رسد تا ترکیب دولت آینده مشخص شود.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید