Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اردبیل از اولویت‌های این سازمان گفت؛

افزایش تولید گوشت قرمز و شیر در اردبیل

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل عنوان کرد: افزایش تولید گوشت قرمز و شیر از اولویت های اساسی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل است که در شهرستان خلخال با جدیت دنبال می شود.

افزایش تولید گوشت قرمز و شیر در اردبیل

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیلعنوان کرد: افزایش تولید گوشت قرمز و شیر از اولویت های اساسی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل است که در شهرستان خلخال با جدیت دنبال می شود.

به گزارش خبرنگار ایانا از اردبیل، بهلول تکلوی در حال بازدید از طرح های زیر بنایی آب و خاک و امور دام افزود: جهت دستیابی به این اهداف، معاونت بهبود تولیدات دامی در سال 95 در بیش از 1500 راس دام بزرگ تلفیح مصنوعی را انجام داده است که از این تعداد 827 راس نژآد سیمینتال بوده است .

این مقام مسئول در خصوص اقدامات انجام گرفته در راستای اصلاح ژنتیکی گوسفند در منطقه نیز افزود: اجرای ترکیب ژنتیکی گوسفند نژاد رونانف از دیگر اقدامات معاونت بهبود تولیدات دامی است که در جهت ایجاد تعادل دام و مرتع وافزایش چند قلو زایی تاثیر بسزایی داشته است .

وی افزود: در بحت اصلاح نژاد بز شیری در سال 95 تعداد 400 راس بز شیری پرتولید مهابادی با اعتبار 280 میلیون ریال اجرا شده است .

تکلوی در خصوص دیگر اقدامات معاونت بهبود تولیدات دامی در خلخال افزود: بیش از 1500 تن سبوس بین دامداران منطقه توزیع شده است که این میزان توزیع در سال جاری با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه و شرایط جوی حاکم 50 درصد افزایش خواهد یافت. در سال گذشته در جهت حمایت از تولید 11 هزار و 92 میلیون ریال از محل تسهیلات سامانه بهین یاب به مرغداران و دامداران منطقه پرداخت شده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید