Iranian Agriculture News Agency

فاز دوم اراضی پایاب سد احمد بیگلو در انتظار تعیین پیمانکار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: هنوز دو هفته از آغاز عملیات اجرایی فاز اول اراضی پایاب سد احمد بیگلو نگذشته، فاز دوم این پروژه نیز به زودی با تعیین پیمانکار آغاز خواهد شد.

فاز دوم اراضی پایاب سد احمد بیگلو در انتظار تعیین پیمانکار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: هنوز دو هفته از آغاز عملیات اجرایی فاز اول اراضی پایاب سد احمد بیگلو نگذشته، فاز دوم این پروژه نیزبه زودی با تعیین پیمانکار آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایانا از اردبیل، عدیل سروی در جلسه بررسی روند عملیات اجرائی فاز اول اراضی پایاب سد احمد بیگلو با حضور نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استانداری اردبیل و جمعی از مدیران شهرستان، با شاره به اینکه بعد از آئین کلنگ زنی این پروژه در حداقل زمان ممکن شاهد تجهیز کارگاه و شروع عملیات اجرایی هستیم گفت: امیدواریم با سرعتی که در اجرای این پروژه شاهد هستیم پیش از برنامه زمان بندی شده فاز اول این پروژه به اتمام برسد تا ۶۸۸ هکتار از این منطقه به اراضی آبی تبدیل شود و کشاورزان و تولیدکنندگان بتوانند با دسترسی به آب به کار کشت و زرع خود همت گمارند تا شاهد افزایش تولید و اشتغال باشیم.

سروی افزود: با آغاز اجرای فاز دوم این طرح ۱۳۴۷ هکتار به آبی تبدیل می شود و طبق طراحی‌های به عمل آمده ۴۰ درصد آن به احداث و توسعه باغات اختصاص داده شده و ۶۰ درصد مابقی آن برای زراعت خواهد بود .


آغاز عملیات اجرایی اراضی پایاب سد احمد بیگلو نمادی از همت دولت تدبیر و امید

ولی ملکی، نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی در این جلسه عنوان کرد: در طول دولت یازدهم دراین منطقه شاهد آغاز کارهای عمرانی و زیربنایی و دربخش کشاورزی شاهد پیشرفت های چشمگیری هستیم که این طرح از محل اعتبارات آب های مرزی اعتبارات آن تامین شده که خوشبختانه به صورت متوازن بخش کشاورزی که در اقتصاد مقاومتی نقش محوری داشته همتراز با صنعت گردشگری در حال توسعه است که به فراخور استعداد منطقه در بحث صنعت باغداری در بخش زراعت هم شاهد پیشرفت هستیم .

ملکی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنعت معدن تجارت مجلس شورای اسلامی با اشاره به استعداد بالای منطقه با گرایش های مختلف بخش کشاورزی گفت: تمامی مسئولان در سطح استان و ملی برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بیش از پیش همت گمارند تا با جلوگیری ازخروج محصولات خام کشاورزی از منطقه همواره شاهد افزایش سود اقتصادی تولیدکنندگان و بهره‌برداران باشیم که در این صورت به طور مستقیم از مهاجرت روستاییان به شهرها و مراکز شهرنشینی جلوگیری به عمل خواهد آمد .

وی گفت: امیدوارم در توسعه آبیاری تحت فشار نیز که یک سوی آن تولیدکنندگان و کشاورزان هستند، کارشناسان و مسئولان در راستای افزایش راندمان آبیاری و اصلاح الگوی مصرف بیش از پیش تلاش نمایند.

ملکی در پایان تقاضا کرد در توزیع اعتبارات عمرانی برای افزایش سهم این منطقه توجه کنند تا به لحاظ حاضر توریست پذیر بودن منطقه در تمامی بخش های اجتماعی شاهد رونق و توسعه واقعی باشیم./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید