Iranian Agriculture News Agency

دختر روستایی هندی سفیر حقوق کودکان شد

دختر روستایی هندی به نام رواتی (Revathi) ، فرصتی برای شرکت در فعالیت های گوناگون پیدا کرد و درباره حقوق کودکان و نقض آن ها مطالبی آموخت ، به طوری که به عنوان سفیر حقوق کودکان معرفی شد.

دختر روستایی هندی سفیر حقوق کودکان شد

دختر روستایی هندی به نام رواتی ( Revathi ) ، فرصتی برای شرکت در فعالیت های گوناگون پیدا کرد و درباره حقوق کودکان و نقض آن ها مطالبی آموخت ، به طوری که به عنوان سفیر حقوق کودکان معرفی شد.

به گزارش ایانا از سایت "د بتر ایندیا"، رواتی و خواهرش از روستایی در نزدیکی مندل در آندرا پرادش برای ادامه تحصیلات متوسطه به شهر مدنپال آمدند. پدر و مادر او کشاورز هستند و بر روی زمین یک جریبی سبزیجات و گل می کارند. با وجود مشکلات مالی، آن ها هر دو دختران شان را برای ادامه تحصیل به شهر نزد پدربزرگ و مادربزرگ فرستادند.

در روزهای آغازین، پدربزرگ و مادربزرگ رواتی به دلیل بودن در محله فقیرنشین محدودیت های بسیاری را برای آن ها قرار دادند، زیرا احساس کردند این محله یک مکان امن برای دختران جوان نیست. رواتی همیشه می خواست به دنیایی به غیر از فضای محدود دسترسی داشته باشد اما این کار توسط پدربزرگ و مادربزرگ ممکن نبود.

این مساله دو تا سه سال نخست وجود داشت. تا این که درآن زمان پروژه ای به نام (حقوق کودک و شما)
CRY (Child Rights and You) (1) که از سوی سازمان مردمی توسعه روستایی به نام ( PORD ) (2) پشتیبانی می شد، به عنوان بخشی از کمپین در- به-در (3) با رواتی تماس گرفت ، آن ها از وی خواستند تا به مجموعه بپبوندد. او بسیار مشتاق برای پیوستن به این جمع بود و پدربزرگ و مادربزرگ اش با اکراه موافقت کردند تا به PORD بپیوندد.

آگاهی درباره حقوق کودکان

پس از عضویت در این گروه، رواتی تصمیم گرفت تا با یادگیری در مورد حقوق کودکان، در فعالیت های گروه شرکت کند، چراکه این کار می توانست ابزاری برای مقابله با نادیده گرفتن حقوق کودکان باشد، مشکلی که همه افراد در زاغه (محله فقیر نشین) با آن روبه رو بودند. و این آسیب پذیری و بی گناهی کودکان به رواتی هم منتقل شده بود . به این ترتیب تصمیم به گسترش آگاهی در مورد حقوق کودکان و مکانیسم هایی برای حفاظت از حقوق آن ها گرفت.

گروه کودکان ( Children's Collective ) یک فرآیندی است که توسط CRY ایجاد شده است که حقوق کودکان را به رسمیت می شناسد و در زندگی آن ها تاثیر گذار است و در عین حال آن ها را به مشارکت دعوت می کند ، این مکانی است که ایده های کودکان به اشتراک گذاشته می شود و همچنین جایی است که می توان در مورد حقوق شان آگاهی یافت.

این گروه به رواتی فرصت شرکت در فعالیت های گوناگون را داد. او با حقوق کودکان و همچنین در مورد چگونگی نقض این حقوق آشنا شد ، این فرصت دنیای جدیدی را به روری او گشود به طوری که او در حال حاضر با استفاده از این ابزار به گونه ای عملی کارش را آغاز کرده است.

علاقه و انگیزه او در این کار ، باعث شد تا تیم PORD به وی فرصت شرکت در برنامه های ظرفیت سازی را بدهد که به دنبال این تصمیم او توانست در اجرای طرح و جلسات نقشی برعهده داشته باشد .

رواتی نشست های توسعه و تقویت توانمندی ها(ظرفیت سازی) برگزار می کند

طی دو سال بعد ، وی دامنه فعالیت هایش را گسترش داد. به طوری که چند جلسه و آموزش ظرفیت سازی را در این مجموعه برگزار کرد. او احساس اعتماد به نفس می کرد و می خواست آگاهی اش را در مورد حقوق کودکان افزایش دهد.

او در حال حاضر به خوبی در مورد حق کودکان از جمله قانون آموزش رایگان واجباری، ممنوعیت قانون ازدواج کودکان، منع کار کودکان و قانون مقررات آن و همچنین درباره مراجع ذی ربط آگاهی دارد.

وی همچنین از موفقیت های افراد درون جامعه با کودکان صحبت و آن ها را تشویق به مطالعه می کند، به طوری که در کودکانی که ترک تحصیل کرده اند، انگیزه پیوستن مجدد به مدرسه را ایجاد می کند، همچنین به طور فعال هر سال در کمپین هایی در این زمینه شرکت می کند و به پدر و مادر کودکان کار و دور مانده ار تحصیل مشاوره می دهد و در عین حال توانست با سخت کوشی اش، به عنوان دبیر مجموعه Child Collective شناخته شود.

PORD باعث شد تا وی بتواند به عنوان یک فرد آموزش دیده در زمینه حقوق کودکان ، در انجمن های مختلف صحبت کند. به طوری که وی از چندین مدرسه بازدید و در مورد حقوق کودکان صحبت کرده است.

رواتی با هماهنگ کننده PORD در تصویر دیده می شود

هماهنگ کننده PORD تحت تاثیر تلاش های رواتی و مشارکت وی در برنامه ها قرارگرفت و گفت:" رواتی یکی از صادقانه ترین و فعال ترین افراد این مجموعه است. این فوق العاده است که ما سفیران حقوق کودک تربیت کرده ایم. "

وی افزود:" ما رواتی را در بحث های مختلف درگیر کردیم، به پرسش های وی پاسخ دادیم و با این وجود وی همچنان در این زمینه کنجکاو است. همچنین او را در برنامه های مختلف ظرفیت سازی شرکت دادیم، همچنین او را تشویق به انجام طرح ها و برگزاری جلسات برای سایر بچه های گروه کردیم."

این درحالی است که وی در زمینه کار برای کودکان بسیار باانگیزه است. او در حال حاضر به مدلی برای جامعه تبدیل شده و الهام بخش سایر کودکان است. قطعا وی به عنوان سفیر حقوق کودک، می تواند تفاوت بزرگی را در زندگی کودکان ایجاد کند.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- CRY (Child Rights and You)

2 People's Organisation for Rural Development (PORD)

3- door-to-door campaign

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید