Iranian Agriculture News Agency

رشد 40 درصدی کشت گیاهان دارویی در رفسنجان

در سال جاری پیش‌بینی می شود که سطح زیرکشت گل محمدی ودیگر گیاهان دارویی نسبت به سال قبل 40 درصد افزایش داشته باشد.

رشد 40 درصدی کشت گیاهان دارویی در رفسنجان

در سال جاری پیش‌بینی می شود که سطح زیرکشت گل محمدی ودیگر گیاهان دارویی نسبت به سال قبل 40 درصد افزایش داشته باشد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: در مناطق کوهستانی این شهرستان توسط مراکز خدمات جهادکشاورزی نسبت به ترویج وتوسعه کشت گیاهان دارویی آموزش های لازم به بهره برداران ارائه و متقاضیانی که خواهان اجرای طرح باشند به بانک های عامل معرفی وتسهیلات اخذ می کنند .

حسین رضایی افزود: سطح زیرکشت گیاهان دارویی نعناع وترخون در مناطق کوهستانی در سطح 4 هکتار و با تولید سالانه 50 تن تر، ختمی در سطح یک هکتار 5 تن تر، گل گاوزبان در سطح یک هکتار با تولید سالانه 200 کیلو گرم تر، گل محمدی در سطح 10هکتار شامل 5 هکتارنهال و 5 هکتار بارور و با تولید 10 تن تر است .

وی با بیان اینکه در این زمینه در منطقه سرچشمه مجوز گلاب گیری اقدام شده عنوان کرد: همچنین برای تولید آلوئه ورا فعلا در سطح 750 مترمربع این گیاه در گلخانه کشت شده است.

وی افزود: در زمینه گیاهان دارویی یکی ازشرکت ها نسبت به ترویج وآموزش بهره بردارن وهمچنین تامین نشاء موردنیاز اقدام کرده است و از ابتدای سال 96 نشاء گل گاوزبان توسط یکی از گلخانه داران این شهرستان تهیه و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید