Iranian Agriculture News Agency

محققان اعلام کردند:

کشف 3 گونه جدید وزغ در ایالت نوادای آمریکا

گروهی از پژوهشگران به رهبری پروفسور سی. ریچارد تریسی، از دانشگاه نوادا موفق به کشف سه گونه جدید وزغ در منطقه بزرگی شدند که یکی از نواحی شمالی این بخش است.

کشف 3 گونه جدید وزغ در ایالت نوادای آمریکا

گروهی از پژوهشگران به رهبری پروفسور سی. ریچارد تریسی، از دانشگاه نوادا موفق به کشف سه گونه جدید وزغ در منطقه بزرگی شدند که یکی از نواحی شمالی این بخش است.

به گزارش ایانا از sci-news.com سه گونه شناسایی شده عبارتند از: دیکسی والی ( Dixie Valley )، ریل رود والی ( Railroad Valley ) و هات کریک ( Hot Creek ). اینها اندازه کوچکی دارند، اما از نظر ویژگی‌های فیزیکی هرکدام دارای مشخصات منحصر به فردی هستند که آن را از گونه‌های دیگر جدا می‌کند؛ درست مانند گونه‌های دیگر وزغ که با هم متفاوتند.

به طور کلی هرکدام از وزغ‌ها رنگ‌های مشخصی دارند. طول آنها در نهایت از دو اینچ تجاوز نمی‌کند. این گونه‌ها بعد از تجزیه و تحلیل ژنتیکی و مقایسه آنها با نمونه‌های دیگر در منطقه‌ای از نوادا شناسایی شدند؛ منطقه‌ای که هزاران سال قبل در دوره چهارم زمین‌شناسی ( Pleistocene ) پوشیده از مرداب‌ها و دریاچه‌های بزرگ بود، اما امروز با در اختیار داشتن تنها یک درصد از حجم آب ایالات متحده، جزو خشک‌ترین مناطق آمریکا محسوب می‌شود.

پروفسور تریسی گفت: ما وزغ‌ها را در زیستگاه‌های مرطوب کوچکی پیدا کردیم که آن ناحیه توسط بیابان‌های وسیع احاطه شده و ارتباط این جمعیت کوچک را با دیگر گونه‌ها به کلی قطع کرده بود.

وی افزود: این کاملا حقیقت دارد که گونه‌های تازه کشف شده از 650 هزار سال پیش جدا از دیگر انواع وزغ‌ها زندگی می‌کرده‌اند.

"ریل‌رود والی"، در حوضه باتلاق تونوپا در بخش مرکزی بیابان‌های نوادا یافت شد. در حالی که گونه "هات کریک" 35 مایل دورتر از نوع قبلی در محدوده‌ای کوهستانی زندگی می‌کرد که به واسطه زه‌کشی آب، ارتباطی با ریل‌رود والی نداشت.

"دیکسی والی" در امتداد لبه غربی منطقه‌ای به همین نام محصور شده بود؛ منطقه‌ای مسطح و البته بیابانی که شدت تبخیر آب در آن بسیار بالاست. این کوچک‌ترین گونه شناسایی شده از وزغ‌های منطقه غرب آمریکا به شمار می‌رود و می‌توان آن را همراه با غده‌هایی در پاهایش به راحتی از دیگر گونه‌ها تفکیک کرد. علاوه بر آن رنگ این وزغ نیز منحصر به فرد است.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

دیکسی والی، جزو زیباترین وزغ‌ها محسوب می‌شود؛ با رگه‌هایی به رنگ طلا در پس‌زمینه‌ای زیتونی. به طوری که تریسی معتقد است این گونه شبیه انواع معمول و رایج وزغ‌ها که مردم در اطراف باتلاق‌ها یا رودخانه‌های غرب آمریکا دیده‌اند، نیست. زیرا دیکسی والی، غالبا پوست شبرنگی دارد و هنگام غروب آفتاب به وضوح قابل تشخیص است. این گونه می‌تواند در آب‌های کم عمق با پوشش گیاهی اندک زندگی کند.

گونه نامبرده به احتمال قوی در فصل پاییز به خواب زمستانی رفته و در فصل بهار بین مارس تا ژوئن، به زاد و ولد خواهد پرداخت. البته تعداد جمعیت موجود از این نوع هنوز مشخص نیست، اما منطقه‌ای که زیستگاه دیکسی والی به‌شمار می‌رود در معرض خطر خشکی قرار داشته و ممکن است حیات این جانور را تهدید کند./

V-960506-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید