Iranian Agriculture News Agency

سرانه مصرف شیر در سمنان ۲٫۵ لیتر بالاتر از میانگین کشوری است

استاندار سمنان با اشاره به اینکه مردم این استان بیش از سرانه کشوری شیر مصرف می‌کنند گفت: سرانه مصرف شیر در استان سمنان ۲٫۵ لیتر بالاتر از میانگین کشوری است.

سرانه مصرف شیر در سمنان ۲٫۵ لیتر بالاتر از میانگین کشوری است

استاندار سمنان با اشاره به اینکه مردم این استان بیش از سرانه کشوری شیر مصرف می‌کنند گفت: سرانه مصرف شیر در استان سمنان۲٫۵لیتر بالاتر از میانگین کشوری است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محمدرضا خباز در مراسم اختتامیه جشنواره شیر و فراورده‌های لبنی استان سمنان که در رسم رودبار شهرستان مهدی‌شهر برگزار شد، اظهار کرد: سرانه مصرف شیر در استان سمنان۹۲٫۵لیتر به ازای هر نفر در سال است .

وی افزود: این در حالی است که به طور متوسط هر ایرانی در سال۹۰کیلوگرم شیر مصرف می‌کند و این آمار بیانگر این است که سرانه مصرف شیر در استان سمنان۲٫۵لیتر بالاتر از میانگین کشوری است .

استاندار سمنان با بیان اینکه سرانه مصرف شیر در استان و کشور بسیار کمتر از میانگین جهانی مصرف شیر برای هر نفر است عنوان کرد: سرانه مصرف شیر در استان سمنان و کشور حتی از۵۰درصد سرانه جهانی مصرف شیر نیز پایین‌تر است؛ به طوری که سرانه مصرف شیر در دنیا بیش از۱۹۰لیتر در هرسال است و این مهم نشان می‌دهد که باید سرانه مصرف شیر در استان سمنان و کشور افزایش یابد .

وی با اشاره به اینکه مصرف پایین لبنیات در ایران سبب افزایش بیماری پوکی استخوان و بیماری‌های مرتبط با آن شده است عنوان کرد: هرچه مصرف شیر در کشور و استان سمنان افزایش یابد؛ عوارض ناشی از بیماری پوکی استخوان نیز کاهش می‌یابد و از این رو باید برای افزایش مصرف این محصول تلاش کرد .

استاندار سمنان با اشاره به تنوع بالای تولید محصولات لبنی در این استان خاطرنشان کرد: امروز باید برخی از محصولات منحصر به فرد لبنی که در استان سمنان تولید می‌شود به عنوان یک برند و ظرفیت بسیار مهم استفاده شود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید