Iranian Agriculture News Agency

افزایش 8 برابری میزان خرید تضمینی کلزا در آذربایجان غربی

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: از آغاز خرید تضمینی دانه روغنی کلزا توسط مراکز خرید دولتی در استان تا کنون، حدود سه هزار و 850 تن کلزا از زارعین کلزا کار در شهرستان های مختلف استان خریداری شده است که 8 برابر میزان خرید سال گذشته است.

افزایش 8 برابری میزان خرید تضمینی کلزا در آذربایجان غربی

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: از آغاز خرید تضمینی دانه روغنی کلزا توسط مراکز خرید دولتی در استان تا کنون، حدود سه هزار و 850 تن کلزا از زارعین کلزا کار در شهرستان های مختلف استان خریداری شده است که 8 برابر میزان خرید سال گذشته است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، زین العابدین آقایاری افزود: در مدت مشابه سال گذشته 478 تن کلزا در استان خریداری شده بود که این رقم به علت افزایش قابل توجه سطح زیرکشت آن از رشد بسیار مطلوبی برخوردار است .

وی اضافه کرد: در حال حاضر در 6 مرکز خرید کلزا در آذربایجان غربی، این محصول کشاورزان خریداری می شود .

آقایاری اظهار کرد: ارزش ریالی این میزان کلزای خریداری شده در آذربایجان غربی به بیش از 100 میلیارد ریال می رسد .

کشت کلزا در آذربایجان غربی افزون بر 9 برابر افزایش یافته که گامی مهم در حرکت به سوی خودکفایی در تولید است .

امسال بیشترین سطح زیر کشت این محصول به ترتیب مربوط به شهرستان های پلدشت، نقده، بوکان، میاندوآب، خوی، شاهین دژ و مهاباد است .

هدف از کشت دانه روغنی کلزا رفع نیاز کشور به روغن دانه های خوراکی و تناوب زراعی و حفظ حاصلخیزی خاک در کنار مصرف آب کمتر با توجه به خشکسالی های موجود است .

زمان خرید تضمینی کلزا از 10 خرداد ماه آغاز شده و تا 31 مرداد سال جاری ادامه می یابد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید