Iranian Agriculture News Agency

تخلف در بازار میوه و تر‌ه‌بار

مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از ثبت حدود ۲۰ هزار مورد تخلف منجر به تعزیر به ارزش بیش از سه میلیارد تومان در سال گذشته خبر داد.
کریم هاشمی، شناسایی موانع و مشکلات و امکان برنامه‌ریزی مناسب برای رفع معضلات دربخش تامین یا عرضه مطلوب کالا را امری ضروری دانست و گفت: با توجه به اهمیت میوه در سبد مصرف کالای خانوار طی سال ۱۳۹۵ اقدامات موثری در زمینه دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی، بازرسی و تشکیل پرونده متخلفان انجام شده است.

در موضوع نظارت بر میوه و تربار در سال ۱۳۹۵، سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی سازمان در سراسر کشور تعداد ۱۴ هزار و ۷۳۵ مورد شکایت‌های مردمی در خصوص میوه و تربار از طریق سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور دریافت و رسیدگی کرده است. وی در ادامه با اشاره به تعداد تخلفات در بخش بازرسی، اظهار کرد: مجموعا ۳۰۱ هزار و ۸۹۰ مورد بازرسی از سطح انبارها، سردخانه‌های محل نگهداری میوه، میادین اصلی و بازارهای میوه و تربار شهرداری و واحدهای صنفی مرتبط صورت گرفته که در این بخش۲۲۶۲ مورد بازرسی از انبارها و سردخانه‌ها، ۹۹ هزار و ۳۷۹ مورد نظارت بر عملکرد بارفروشان میدان مرکزی، ۲۵ هزار و ۵۸۵ مورد بازرسی از غرفه‌های توزیع در سطح میادین میوه و تر بار شهرداری و ۱۷۴ هزار و ۵۴۶ مورد بازرسی در بخش عاملین صنفی خرده فروش سطح شهر صورت گرفته است.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید