Iranian Agriculture News Agency

آغاز بستن 33 هزار چاه‌ غیرمجاز



فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه 5/ 2 میلیارد متر مکعب آب از سفره‌های زیرزمینی تهران برداشت می‌شود، گفت: ۹۰ درصد برداشت آب در استان تهران مربوط به چاه‌های مجاز است که بیش از سهمیه و پروانه بهره‌برداری برداشت می‌‌کنند. محمدرضا بختیاری با اشاره به اینکه در استان تهران 33 هزار حلقه چاه غیرمجاز داریم، گفت: برداشت آب از سفره‌های زمینی در استان تهران به‌طور کلی 5/ 2 میلیارد متر مکعب است که این برداشت آب توسط چاه‌های غیرمجاز حدود 250 میلیون متر مکعب است.

وی افزود: 90 درصد برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی مربوط به چاه‌های مجاز است که بیشتر از سهمیه و پروانه بهره‌برداری برداشت می‌کنند. بختیاری در پاسخ به این سوال که امسال چه تعداد از چاه‌های غیرمجاز مسدود خواهد شد، گفت: بستن چاه‌های غیرمجاز در استان تهران آغاز شده است؛ اما تلاش ما این است که برای چاه‌های مجاز کنتور گذاشته و پروانه بهره‌برداری آنها را نیز اصلاح کنیم تا مقدار برداشت‌شان از سفره‌های زیرزمینی کمتر شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران ادامه داد: در سال جاری قصد ما این است که 2 هزار حلقه چاه مجاز را کنتورگذاری‌ کنیم تا بر میزان برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی کنترل بیشتری صورت گیرد. وی در پاسخ به این سوال که اگر چاه‌های مجاز را کنتورگذاری و چاه‌های غیرمجاز را مسدود کنیم چه میزان آب صرفه‌جویی خواهد شد، تاکید کرد: استان تهران 150 میلیون متر مکعب بیلان منفی آب دارد بنابراین اگر این اقدامات به خوبی انجام شود می‌توان در 5 سال آینده این بیلان منفی را به صفر رساند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید