Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی اردبیل پیش‌بینی کرد؛

افزایش 100 درصدی تولید محصول کلزا در اردبیل

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کلزا کاران استان اردبیل تا کنون 1000 تن کلزای برداشت شده خود را به مراکز خرید تحویل داده اند که پیش‌بینی می شود امسال از مزارع استان بیش از 20 هزار تن کلزا برداشت شود.

افزایش 100 درصدی تولید محصول کلزا در اردبیل

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کلزا کاران استان اردبیل تا کنون 1000 تن کلزای برداشت شده خود را به مراکز خرید تحویل داده اند که پیش بینی می شود امسال از مزارع استان بیش از 20 هزار تن کلزا برداشت شود .

به گزارش خبرنگار ایانا از اردبیل، حسن روحی افزود: در راستای سیاست تغییر الگوی کشت افزایش سطح زیر کشت و تولید دانه روغنی کلزا در اولویت کاری قرار دارد، بگونه ای که میزان تولید این محصول در سال گذشته 9 هزارو 260 تن بوده است در حالی که امسال میزان تولید از مرز 20 هزار تن خواهد گذشت و شاهد افزایش 100 درصدی این محصول نسبت به سال گذشته خواهیم بود. سطح زیر کشت کلزا در سال جاری بیش از 8 هزار و 900 هکتار است .

روحی در ارتباط با قیمت خرید تضمینی و مراکز خرید این محصول نیز افزود: قیمت تضمینی خرید کلزا در سال جاری 2 هزارو 783 تومان تعیین شده است که همین امر بیش از پیش بر میل و رغبت کشاورزان به کاشت این محصول افزوده است .

وی افزود: درحال حاضر 9 مرکز خرید در استان فعال است که کشاورزان بدون هیچ گونه معطلی می توانند محصول تولیدی خود را به این مراکز تحویل دهند. این مراکز خرید به صورت فعال از 13 خرداد ماه فعالیت خود را آغازکرده اند و هیچ مشکلی در عملیات خرید این محصول از کلزا کاران وجود ندارد .

روحی عنوان کرد: پارس آباد با 5 هزار و 698 هکتار، بیله سوار دوهزار و 331 هکتار و اردبیل با 337 هکتار به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده اند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید