Iranian Agriculture News Agency

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در گفت‌وگو با ایانا مطرح کرد:

هندوانه بی‌مشتری در سراشیبی قیمت/ کشاورزان مزارع را با محصول شخم زدند

با افزایش حجم ورود هندوانه از استان‌های جنوبی به میادین میوه و تره‌بار تهران، قیمت این محصول به 400 تا 800 تومان کاهش یافته و پیش‌بینی می‌شود در چند روز آیند با سرازیر شدن حجم بیشتری از این محصول به میادین قیمت آن کاهش بیشتری داشته باشند.

هندوانه بی‌مشتری در سراشیبی قیمت/ کشاورزان مزارع را با محصول شخم زدند

با افزایش حجم ورود هندوانه از استان‌های جنوبی به میادین میوه و تره‌بار تهران قیمت این محصول به 400 تا 800 تومان کاهش یافته و پیش‌بینی می‌شود در چند روز آیند با سرازیر شدن حجم بیشتری از این محصول به میادین قیمت آن کاهش بیشتری داشته باشند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با بیان اینکه کاهش شدید قیمت باعث شده برخی کشاورزان جنوبی مزارع خود را با محصول شخم بزنند، گفت: هزینه تولید بالا همراه با هزینه حمل و نقل باعث افزایش قیمت تمام‌شده هندوانه نسبت به قیمت فروش آن شده است، به همین دلیل با ادامه روند نزولی قیمت هندوانه برخی کشاورزان جنوب کشور ترجیح داده‌اند مزارع را با محصول شخم بزنند.

حسین مهاجران افزود: با افزایش حجم ورود هندوانه به میادین میوه و تره‌بار و محدود بودن مشتریان تعدادی از کامیون و تریلرها چند روز در زیر بار می‌مانند که هزینه بیشتری به کشاورزان تحمیل کرده است.

وی هزینه حمل هر کیلوگرم هندوانه از شهر چابهار را 300 تومان و از شهرهای استان کرمان را 150 تومان عنوان کرد و ادامه داد: با افزایش خواب وسیله نقلیه به بیش از 24 ساعت هزینه‌ای دیگری با عنوان خواب وسیله برای کشاورزان همراه دارد.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، قیمت هر کیلوگرم هندوانه در میادین میوه و تره‌بار بر اساس کیفیت آن از 400 تا 800 تومان تعیین می‌شود.

مهاجران قیمت این محصول برای مصرف‌کننده را با احتساب 35 درصد سود برای خرده‌فروشی‌ها در سطح شهر 550 تا یک‌هزار و 100 تومان عنوان کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که 35 درصد سود که مغازداران می گیرند معمول و منصفانه است، تأکید کرد: مغازه‌داران این سود را با توجه به هزینه حمل تا محل عرضه، پول کارگری و ضایعات در نظر می‌گیرند.

مهاجران در پایان قیمت هر کیلوگرم ملون در میادین میوه و تره‌بار را یک‌هزار تا دوهزار تومان، هر کیلوگرم طالبی را یک‌هزار و 500 تا دوهزار و 500 تومان و هر کیلوگرم خربزه را یک‌هزار تا سه‌هزار تومان عنوان کرد./

G-960316-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید