Iranian Agriculture News Agency

اعلام آمادگی ایران برای افزایش صادرات مواد غذایی به قطر


رئیس اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی گفت: آمادگی داریم انواع محصولات کشاورزی و غذایی را از طریق راه آبی و ۳ بندر ایران به قطر صادر کنیم.

سیدرضا نورانی در گفت‌وگو با فارس، در واکنش به تحریم‌های جدید کشورهای عربی علیه قطر که شامل ارسال مواد غذایی نیز می‌شود، اظهار کرد: تنها راه ارتباط زمینی با قطر از طریق عربستان میسر است و با تشدید تحریم‌ها علیه این کشور ایران نزدیک‌ترین کشور به قطر است که می‌تواند از طریق راه آبی با طی مسافتی 12 ساعته محصولات غذایی را به این کشور صادر کند.

نورانی تصریح کرد:‌ با هماهنگی که با خط کشتیرانی والفجر انجام شده امکان ارسال محصولات از 3 بندر بوشهر، بندرعباس و بندر لنگه از طریق خطوط کشتیرانی ایران به قطر فراهم است.

وی به این نکته اشاره کرد که قطر سالانه 4 تا 5 میلیارد دلار انواع مواد غذایی را از کشورهایی همچون عربستان سعودی، مصر و امارات وارد می‌کرد که با تشدید تحریم‌ها اکنون به یکباره با تنش‌هایی مواجه شده تا جایی که از امروز مردم به فروشگاه‌ها برای خرید مایحتاج خود هجوم برده‌‌اند.

طی یک ماه اخیر به دلیل مواضع قطر در مقابل اتحادیه عرب کشورهایی همچون لیبی، مصر، امارات و عربستان سعودی، این کشورها در اقدامی یکجانبه تحریم‌هایی را از جمله منع صادرات مواد غذایی به قطر را اعمال کرده‌اند.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید