Iranian Agriculture News Agency

امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان جنگل‌ها و سازمان بنادر و دریانوردی

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور صبح امروز ( چهارشنبه) با تاکید بر ساماندهی و نظم‌دادن به مناطق ساحلی کشور با معاون وزیر شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی تفاهم نامه همکاری مشترک به امضاء رساند.

امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان جنگل‌ها و سازمان بنادر و دریانوردی

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور صبح امروز ( چهارشنبه) با تاکید بر ساماندهی و نظم‌دادن به مناطق ساحلی کشور با معاون وزیر شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی تفاهم نامه همکاری مشترک به امضاء رساند .

به گزارش ایانا از مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها، این تفاهم نامه که باهدف تثبیت مالکیت دولت، حفاظت و صیانت از اراضی ساحلی، فراهم نمودن تمهیدات لازم برای استقرار طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی و هم چنین استفاده متقابل از دانش تجربیات کارشناسان و متخصصین از امکانات و تجهیزات دو سازمان تدوین و تنظیم شده است، توسط محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و خداکرم جلالی رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به امضاء رسید .

این تفاهم نامه که در ۸ بند تنظیم شده بر ساماندهی و نظم‌دادن به مناطق ساحلی کشور و هم‌چنین تعیین حریم‌ها و حفاظت از اراضی ساحلی تأکید دارد .

بر اساس این تفاهم‌نامه سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور متعهد شد جهت حد نگاری اراضی ساحلی، حفاظت از اراضی و حریم دریاها و رودخانه‌های قابل کشتیرانی و به اشتراک گذاشتن اطلاعات و نقشه‌ها همکاری همه‌ جانبه‌ای با سازمان بنادر داشته باشد و درعوض سازمان بنادر و دریانوردی نیز در تفاهم نامه مزبور متعهد شد در زمینه اشتراک گذاری فایل نقشه‌های مطالعاتی و اجرایی، حفاظت و بهره‌برداری از اراضی مستحدثات ساحلی و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی ملی و منطقه‌ای با سازمان جنگل‌ها همکاری کند.

بر اساس این گزارش ، با توجه به بهره‌مندی جمهوری اسلامی ایران از۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در شمال، جنوب و جزایر کشور این تفاهم نامه فیماین سازمان جنگل‌ها به نمایندگی از سوی خداکرم جلالی( معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان) و سازمان بنادر و دریانوردی به نمایندگی محمد سعیدنژاد ( معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی) به‌صورت دوجانبه منعقد شده است .

روسای دو سازمان پس از امضای تفاهم‌نامه ابراز امیدواری کردند که این همکاری به نظم دادن و ساماندهی سواحل شمالی و جنوبی کشور، تسریع ببخشد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید