Iranian Agriculture News Agency

البرز در تحقق اهداف ادارات امور عشایر استان‌های کشور دوم شد

رئیس امور عشایر سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: این اداره در راستای برنامه اقتصاد مقاومتی در سال 95 موفق به کسب مقام دوم "بیشترین موفقیت در تحقق اهداف" در بین ادارات امور عشایر استان های کشور شد.

البرز در تحقق اهداف ادارات امور عشایر استان‌های کشور دوم شد

رئیس امور عشایر سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: این اداره در راستای برنامه اقتصاد مقاومتی در سال 95 موفق به کسب مقام دوم "بیشترین موفقیت در تحقق اهداف" در بین ادارات امور عشایر استان های کشور شد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، نقدی افزود: اعطای تسهیلات ارزان قیمت به مبلغ 14 هزار و 400 میلیون ریال با بهره 4 درصد و بازپرداخت پنج ساله جهت اجرای طرح زنجیره تولید گوشت قرمز با مشارکت تشکل های عشایری استان و تامین علوفه مورد نیاز برای پرواربندی 7 هزار و 100 رأس دام سبک عشایر، که منجر به افزایش تولید گوشت قرمز به مقدار 56 تن و اشتغال 83 نفر شد،از جمله فعالیت های این اداره در سال 95 بود.

وی ادامه داد: همچنین بهره مندی تشکل های عشایری استان از تسهیلات صندوق توسعه بخش کشاورزی و تامین و توزیع 5 هزار و 660 تن نهاده های دامی مورد نیاز و تامین جو مدت دار با حمایت شرکت پشتیبانی امور دام استان البرز با افزایش تولید شیر به میزان 110 تن همراه بوده است .

رئیس امورعشایر سازمان جهاد کشاورزی استان البرز خاطر نشان کرد: کمک به صندوق های اعتبار خرد زنان عشایر با هدف مشارکت آنان در درآمد خانواده از دیگر اقدامات بود و در این راستا به هر کدام از صندوق ها مبلغی به عنوان تسهیلات بلاعوض اهداء شد، که افزایش تولید صنایع دستی داری و غیر داری را به دنبال داشت .

وی در ادامه بیان کرد: برگزاری دوره های آموزش مهارتی و ترویجی با هماهنگی اداره کل فنی و حرفه ای و تشکل های تعاونی در مناطق عشایری از نتایج اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی و تحقق اهداف مربوط به امور تعاونی ها و نظام بهره برداری استان است.

نقدی گفت: توانمند سازی عشایر و تشکل ها وافزایش تولید و درآمد عشایر کوچنده از محورهای اصلی برنامه های این اداره در سال جاری است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید