Iranian Agriculture News Agency

رییس جمهوری تاکید کرد:

مردم ایران قدردان توفیقات کشاورزان سراسر ایران هستند/ اجرای طرح روستای بدون بیکار در همه مناطق کشور

17 طرح و پروژه صنعتی، بندری، کشاورزی، دامداری، مخابراتی، بیمارستانی و عمرانی استان گیلان با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 500 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای 3 هزار و 600 نفر، به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رییس جمهوری افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

مردم ایران قدردان توفیقات کشاورزان سراسر ایران هستند/ اجرای طرح روستای بدون بیکار در همه مناطق کشور

17 طرح و پروژه صنعتی، بندری، کشاورزی، دامداری، مخابراتی، بیمارستانی و عمرانی استان گیلان با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 500 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای 3 هزار و 600 نفر، به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رییس جمهوری افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد .

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حسن روحانی در مراسم افتتاح همزمان اسکله‌های مجتمع بندری کاسپین و پروژه‌های اقتصادی و زیربنایی استان گیلان با اشاره به اعلام آمادگی مدیر عامل یکی از شرکت‌های تولیدی چوب و تخته در این استان برای تولید چوب و کاشت درخت در سرتاسر کشور، گفت: این کار ارزشمندی برای محیط زیست و سلامت و زندگی مردم است و می‌تواند تحرک خوبی برای تولید و اشتغال بوجود آورد .

رییس جمهوری در این مراسم و در بخش افتتاح طرح های بهداشتی، با مقایسه آمار تخت‌های بیمارستانی آماده شده در گذشته و همچنین در دولت یازدهم، تأکید کرد: این مهم نشان می‌دهد که کار بزرگی توسط مردم استان و دولت تدبیر و امید به عنوان خادمان ملت انجام شده است و خرسندیم که مردم این استان آرامشی بیش تر در خدمات درمانی بهتر و ارزان‌تر خواهند داشت .

روحانی با قدردانی از تلاشگرانی که برای امنیت غذایی مردم خدمت‌رسانی می‌کنند و با ذکر اینکه عدم بیان این کارهای با عظمت ناشکری به درگاه پروردگار است ، گفت: مردم ایران قدردان توفیقات کشاورزان سراسر ایران هستند و ما طی 3.5 گذشته در تولید محصولات کشاورزی و مواد غذایی به سمت خوداتکایی حرکت کرده‌ایم .

رییس‌ جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: افزایش سرعت ایجاد سردخانه‌های کشور به معنای استفاده پایدار از محصولات است و زنجیره تولیدی مواد غذایی باید دقیق و درست باشد. فناوری اطلاعات می‌تواند به چگونگی تولید و کشاورزی از مزرعه تا سفره مردم با محاسبه و برنامه‌ریزی دقیق کمک کند و توسعه سردخانه به معنای افزایش تولید، سلامت مردم و ذخیره‌سازی برای فصول پرمشتری است .

وی به اقدامات دولت یازدهم برای گسترش طرح پرورش ماهی در قفس در شمال و جنوب کشور اشاره کرد و افزود: باید اتکاء مردم به گوشت قرمز کم شود و افزایش استفاده از گوشت سفید برای سلامت مردم حائز اهمیت است .

رییس‌ جمهوری با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری برای اشتغال‌زایی و اهمیت این امر برای دولت یازدهم، گفت: باید طرح روستای بدون بیکار در همه مناطق کشور آغاز شود تا شاهد ریشه‌کنی بیکاری در کشور باشیم و این امر شدنی است .

روحانی با اشاره به شعار با تو می‌توانیم و بی‌تو نمی‌توانیم، اظهار داشت: اگر مردم احساس مسئولیت کنند و به صحنه بیایند کارهای بزرگی انجام می‌شود و در این مسیر باید همه قوا و ملت ایران برای عظمت کشور، اشتغال جوانان و سرافرازی ایران عزیز به میدان بیایند.

رییس‌ جمهوری با اشاره به افتتاح سایت‌های جدید اپراتورهای ارتباطی استان گیلان، تصریح کرد: در این زمینه تحول بسیار خوبی در دولت یازدهم بوجود آمده است و دسترسی مردم به نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه به معنای افزایش توان اطلاعاتی، اشتغال‌زایی و ارتباطات بیشتر با جهان است .

روحانی افزود: این مهم امری زیربنایی و ضروری برای توسعه کشور است که 600 میلیارد تومان تاکنون سرمایه‌گذاری شده، 200 میلیارد تومان دیگر نیز در استان در حال انجام است و امیدواریم فضای خوبی برای مردم و جوانان برای دسترسی به اطلاعات فراهم شود .

رییس‌ جمهوری تأکید کرد: دولت یازدهم با وجود حملات فراوان این حق را برای مردم حفظ کرده و در برابر آن ایستادگی خواهد کرد .

روحانی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید از همه حقوق ملت دفاع می‌کند و مردم نیز با حضور در صحنه حامی و پشتیبان این راه هستند .

رییس‌ جمهوری با قدردانی از اقدامات و فعالیت‌های تلاشگران در منطقه آزاد انزلی، اظهار داشت: این منطقه از مناطق خوب و فعال کشور است که خوشبختانه امروز تحولات بسیار خوبی را به چشم دیدیم. 18 ماه قبل عملیات این طرح آغاز و امروز دو پست اسکله آن به اتمام رسید و در آینده این پست‌ها تجهیز خواهد شد .

وی با بیان اینکه از نعمت بزرگ دریای خزر و امکانات تفریحی برای مردم در این دریا به خوبی استفاده نکرده‌ایم، گفت: طرح مارینای بندر کاسپین با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و امکانات 350 قایق تفریحی از جمله اقدامات خوب برای مردم این استان و سراسر کشور است .

رییس‌ جمهوری تأکید کرد: باید از تالاب انزلی به خوبی حفاظت و حراست نماییم، چرا که این تالاب برای تنفس منطقه و امکانات تفریحی مردم، حائز اهمیت است .

روحانی سپس به اهمیت گسترش و افزایش ارتباطات با کشورهای همسایه مجاور دریای خزر اشاره کرد و گفت: ارتباطات دریایی از ارزان‌ترین وسایل حمل و نقل در دنیاست و تعمیق ارتباطات دریایی نیز از مهم‌ترین محورهای گفتگو در سفر در روسیه با مقامات این کشور بود .

رییس‌ جمهوری ادامه داد: طرح آکواریوم و همچنین دیگر تفریحات سالم برای مردم در دریای خزر جزء برنامه‌های دولت یازدهم در منطقه آزاد انزلی است .

روحانی با اشاره به ایرادات برخی در کشور به مناطق آزاد مبنی بر اینکه منطقه آزاد، تبدیل به منطقه واردات آزاد شده است، گفت: دولت تدبیر و امید به دنبال منطقه آزاد برای افزایش اشتغال و ارتباطات و توسعه جاذبه‌های گردشگری است .

رییس‌ جمهوری تأکید کرد: باید مناطق آزاد به مرکز حمل و نقل تبدیل شود و دولت به دنبال بنادر نسل سوم است و با اتصال این بندر به راه‌آهن قزوین، رشت، آستارا متصل می‌شود .

روحانی با اشاره به اهمیت مسأله ترانزیت و جابجایی محموله‌های 20 میلیون تنی کالا از هند به روسیه، گفت: باید مقداری از این حجم جابجایی کالا از طریق جمهوری اسلامی ایران انجام شود و با اتصال راه بندرعباس به مسکو، هند، ایران، روسیه و سایر کشورها سود فراوانی خواهند برد .

رییس‌ جمهوری ادامه داد: در این صورت از طریق آذربایجان به مسکو و اروپای شمالی و شرقی و همچنین به گرجستان و دریای سیاه متصل می‌شویم که استان گیلان حلقه وصل بین مناطق مختلف ایران و مناطق شمالی خواهد شد .

وی با اشاره به انعقاد قرارداد 6 هزار واگن باری با روسیه، گفت: هزار واگن ساخته شده تحویل کشور خواهد شد و 5 هزار واگن باقیمانده در ایران ساخته می‌شود که منجر به افزایش تولید و اشتغال‌زایی برای جوانان کشور می‌شود .

رییس‌ جمهوری به افتتاح مجتمع لاستیک بارز در استان کردستان و برخی تهمت‌های نادرست به دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: برخی می خواهند همه چیز را مبحوس و مردم را ناامید کنند. عده‌ای به دنبال این هستند که بگویند مردمی که سال 92 رأی دادید و دولت یازدهم را انتخاب کردید، کار خوبی نکردید، اما مردم ایران در سال 92 کاری خوب انجام دادند و فردی که انتخاب می‌شود، منتخب و نماینده مردم است .

روحانی با بیان اینکه احداث راه‌آهن رشت - آستارا با مشارکت آذربایجان به زودی آغاز خواهد شد، گفت: هر قدمی که برداشته می‌شود، باید مایه امید همه کشور باشد و از این فضا و امکانات به خوبی بهره ببریم .

رییس‌ جمهوری با اشاره به آغاز حلول ماه باصفای رجب، اظهار کرد: امیدواریم برخی رسانه‌ها در این 3 ماه پیش رو برخی شیوه‌ها را کنار بگذارند .

روحانی تأکید کرد: همه مردم استان گیلان سردار جنگل هستند و امیدواریم با افتتاح و آغاز عملیات اجرایی این طرح‌ها و پروژه‌های مهم استانی، شاهد رشد و آبادانی در این استان باشیم .

افتتاح شرکت تولیدی آریا پویا و اشتغال‌زایی 150 نفر و اعتبار 5 هزار و 680 میلیارد ریال، بیمارستان یکصد تختخوابی آستارا با اشتغال‌زایی 15 نفر و اعتبار 560 میلیون دلار، بیمارستان تخصصی و فوق‌ تخصصی 180 تختخوابی پارس با اشتغال‌زایی 680 نفر و اعتبار یکهزار و 200 میلیارد ریال، بیمارستان شهدای رضوان شهر با اشتغال‌زایی 70 نفر و اعتبار 200 میلیارد ریال، کلینیک فوق تخصصی گوارش و کبد گیلان با اشتغال‌زایی 150 نفر و اعتبار 260 میلیارد ریال، ساختمان معاونت قضا و داروی دانشگاه علوم پزشکی با اعتبار 80 میلیارد ریال، طرح ساختمان رادیولوژی و پاویون رزیدنت‌های پورسینا با اعتبار 41 میلیارد ریال، مجتمع کشتارگاه صنعتی طیور و سردخانه 10 هزار تنی مروارید صومعه با اشتغال‌زایی 250 نفر و اعتبار 600 میلیارد ریال، طرح پرورش ماهی در قفس با اشتغال‌زایی 60 نفر و اعتبار 120 میلیارد ریال، طرح یکپارچه سازی و تسطیح اراضی با اعتبار 700 میلیارد ریال و طرح سایت‌های جدید اپراتورهای مخابراتی با اعتبار 1131 میلیارد ریال و همچنین بهره‌برداری از طرح روستای بدون بیکار دهنه سرشیجان رشت با اشتغال‌زایی 187 نفر و اعتبار 32 میلیارد ریال از جمله این طرح‌ها است .

همچنین رییس جمهوری پیش از این مراسم، دو پست اسکله بندر کاسپین و شرکت تولیدی آرین تخته و آرین مریم را افتتاح کرد و عملیات اجرایی طرح احداث آکواریوم و باغ خزندگان و مجموعه مارینای بندر کاسپین با حضور رییس جمهوری آغاز شد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید