Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار اعلام کرد:

کشت باغات مثمر در 600 هکتار از اراضی شهرستان بیله سوار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار گفت: تجهیز و تکمیل مجتمع گلخانه‌ای شهرستان، مکانیزه نمودن باغات و تغییر روش آبیاری سنتی به قطره ای، توسعه پرورش قارچ خوراکی، برنامه ریزی برای تغذیه مناسب باغات، تولید انواع نهال از طریق دادن تسهیلات بانکی به نهالستان ها جزو اولویت های این مدیریت به حساب می آید.

کشت باغات مثمر در 600 هکتار از اراضی شهرستان بیله سوار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار از کشت باغات مثمر در 600 هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایانا از اردبیل، ربعلی جهانی با اعلام این خبر افزود: سطح زیر کشت باغات مثمر شهرستان بیله سوار 618 هکتار است که از این مقدار 150 هکتار نهال و 468 هکتار آن را باغات بارور تشکیل می دهد.

وی افزود: مهم‌ترین محصولات باغی شهرستان شامل شلیل، فندق، گردو، زیتون و بادام است که سالانه بیش از چهارهزار تن انواع میوه از باغات شهرستان برداشت می شود. شلیل با مساحت 238 هکتار و با تولید بیش از دو تن میوه، محصول غالب باغات شهرستان به شمار می رود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار افزود: اگرچه افزایش تولید خود هدفی مهم تلقی می شود ولی آنچه که از اهمیت بیشتری برخوردار است، ثبات و پایداری در تولید است و این امر زمانی محقق خواهد شد که افزایش تولید بر پایه ارتقاء بهره‌وری و عملکرد باشد.

جهانی گفت: محصولات باغبانی اغلب محصولات استراتژیک محسوب می شوند و با توجه به اهمیت تولیدات باغی در جیره غذایی و نقش غیر قابل انکار در تأمین سلامت مردم، استفاده بهینه از امکانات و توانایی های موجود در بخش کشاورزی به منظور بستر سازی برای افزایش تولید در راستای خود کفایی این نوع از محصولات جزو سیاست های اصلی این مدیریت محسوب می شود.

وی یادآور شد: در این راستا تجهیز و تکمیل مجتمع گلخانه‌ای شهرستان، مکانیزه نمودن باغات و تغییر روش آبیاری سنتی به قطره ای، توسعه پرورش قارچ خوراکی، برنامه ریزی برای تغذیه مناسب باغات، تولید انواع نهال از طریق دادن تسهیلات بانکی به نهالستان ها جزو اولویت های این مدیریت به حساب می آید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار در پایان افزود: توسعه باغات خشکبار با هدف افزایش صادرات و ارزآوری این محصول، تشویق باغداران منطقه در خصوص ساخت باغ در اراضی شیب دار، توسعه سیستم های آبیاری تحت فشار و قطره ای به منظور مصرف بهینه آب و تغذیه اصولی باغات از دیگر اولویت های مهم مدیریت در خصوص افزایش عملکرد باغات منطقه محسوب می شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید