Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران:

خسارت باغداران هفته آینده پرداخت می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته برای خسارت‌دیدگان برف در آذرماه امسال 50 درصد کمک بلاعوض دولت اختصاص یافت و 50 درصد بقیه در آینده نزدیک پرداخت می‌شود و شهرستان‌ها در حال تکمیل پرونده و شماره حساب باغداران خسارت‌دیده هستند و تا هفته آینده پرداخت انجام می‌شود.

خسارت باغداران هفته آینده پرداخت می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران از پرداخت خسارت باغداران تا هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران، دلاور حیدرپور در مراسم افتتاح کارخانه شالیکوبی طلای سفید در شهرستان بابل اظهار کرد: 900 واحد شالیکوبی در مازندران فعال است که 300 واحد به تکنولوژی جدید تبدیل شده است .

وی افزود: شالیکوبی که امروز مورد افتتاح قرار گرفت، دارای پیشرفت فیزیکی 70 درصد بود و سه میلیارد و 300 میلون تومان برای احداث آن هزینه شد که یک‌میلیارد و 650 میلیون تومان در بسته رونق تولید از بانک تسهیلات دریافت کردند .

وی با بیان اینکه این کارخانه ظرفیت تبدیل 650 تن شلتوک را دارد، گفت: ظرفیت 140 تن همزمان خشک کردن شلتوک را دارد .

حیدرپور با اشاره به اینکه در سه سال اخیر سه هزار کمباین ویژه برنج برای توسعه مکانیزاسیون در اختیار متقاضیان قرار گرفت، افزود: خشک‌کن نیاز اساسی استان است که باید ظرفیت آن افزایش یاید و درصد خرد شلتوک به برنج در واحدهای مدرن کمتر از 10 درصد است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران اظهار کرد: یک‌هزار و 500 طرح در بسته رونق تولید به بانک‌ها معرفی شدند که 700 طرح با اعتبار 176 میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است .

حیدرپور خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته برای خسارت‌دیدگان برف در آذرماه امسال 50 درصد کمک بلاعوض دولت اختصاص یافت و 50 درصد بقیه در آینده نزدیک پرداخت می‌شود .

وی ادامه داد: شهرستان‌ها در حال تکمیل پرونده و شماره حساب باغداران خسارت‌دیده هستند و تا هفته آینده پرداخت انجام می‌شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه پرداخت بهای خرید تضمینی پرتقال بخشی از آخر این هفته پرداخت می‌شود، گفت: 20 میلیارد تومانی که برای خرید تضمینی کیوی تخصیص داده شد، تعاون روستایی آخر این هفته پرداخت را آغاز می‌کند .

حیدرپور تصریح کرد: تسهیلات از طریق سازمان برنامه بودجه کشور به بانک کشاورزی ابلاغ شد و هشت درصد مابه‌التفاوت تضمین شد و منتظر هستیم بانک کشاورزی دستورالعمل داخلی را هرچه سریع‌تر به بانک کشاورزی استان اعلام کند و در کوتاه‌ترین زمان به خسارت‌دیدگان پرداخت می‌شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید