Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد :

تولید سالانه 35 هزار تن بذر گندم و جو در استان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان به عنوان پرچمدار تولید بذر مینی تیوبر در سطح ملی مطرح است و همه ساله نزدیک به 35 هزار تن بذر گندم و جو در این استان تولید می شود.

تولید سالانه 35 هزار تن بذر گندم و جو در استان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید سالانه 35 هزار تن بذر گندم و جو در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از اردبیل، عدیل سروی در جمع خبرنگاران در محل نمایشگاه عکس و انفوگرافیک، رهاورد دولت تدبیر و امید در نگارخانه خطایی اردبیل با اعلام این خبر افزود: استان اردبیل در 12 محصول اساسی و مهم رتبه زیر 10 کشوری را به خود اختصاص داده است. این استان در تولید انواع بذور کشاورزی به عنوان قطب مهم و کارآمد کشوری مطرح است. 80 درصد از نیاز کشور به ذرت، تمامی سورگوم مورد نیاز کشور و همچنین بذر چغندر قند کشور در این استان تولید می شود و از همه مهم تر اینکه استان اردبیل به عنوان پرچمدار تولید بذر مینی تیوبر در سطح ملی مطرح است و همه ساله نزدیک به 35 هزار تن بذر گندم و جو در این استان تولید می شود.

وی با بیان اینکه در رسیدن به توفیق مهم خودکفایی گندم در کشور جایگاه استان اردبیل در رسیدن به این موفقیت و جایگاه بسیار تأثیرگذار بوده است، افزود: در سال 95 خرید گندم استان 602 هزار تن بوده است که از این مقدار 522 تن آن خوراکی بوده است و این در حالی است که نسبت به سال‌های گذشته با پیشرفت آماری قابل توجهی رو به رو هستیم .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: 44 درصد از اراضی استان دارای کاربری کشاورزی است و به رغم اینکه 1.9 درصد مساحت کل کشور را تشکیل می دهد، با این وجود در حدود 4.3 میلیون انواع محصولات کشاورزی سالانه در این استان تولید می شود که این میزان چهار درصد کل تولیدات داخلی کشور محسوب می شود .

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان ساخت: سیمای استان اردبیل سیمای کشاورزی است و ظرفیت کشاورزی استان اردبیل فراتر از آن است و با توجه به ظرفیت بالای موجود کشاورزی استان باید بهترین استفاده را از آن به عمل آورد تا معیشت اقتصاد و درآمد استان که به شکل قابل توجهی در گرو رشد آن است، تحقق یابد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید