Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران اعلام کرد:

دستور وزیر جهاد کشاورزی برای محدود کردن زمان واردات برنج

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران گفت: از دیگر محدودیت‌هایی که برای واردات برنج و ایجاد تعرفه باید گذاشته شود، این است که باید برای میزان واردات سقف گذاشته شود و بیشتر از کسری نیاز کشور برنج وارد نشود.

دستور وزیر جهاد کشاورزی برای محدود کردن زمان واردات برنج

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: وزیر جهاد کشاورزی زمان واردات برنج را محدود کرد و تا اول مردادماه سال آینده باید جلوی واردات گرفته شود و پس از این تاریخ وارد کشور نشود .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران، دلاور حیدرپور درباره کاهش تعرفه هشت قلم کالای اساسی که یکی از این اقلام برنج است، اظهار کرد: 25 تا 30 درصد برنج نیاز به واردات است و دولت به دلیل افزایش قیمت و برای کنترل بازار و کاهش قیمت مصرف‌کننده 50 درصد تعرفه را کاهش داده است .

وی افزود: اگر اجرای تعرفه برای کالاهای اساسی بخواهد به تنهایی عمل شود و سقف واردات هم رعایت نشود، ممکن است نگران‌کننده باشد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران افزود: وزیر جهاد کشاورزی زمان واردات برنج را محدود کرد و تا اول مردادماه سال آینده باید جلوی واردات گرفته شود و پس از این تاریخ وارد کشور نشود .

این مسؤول اظهار کرد: یکی دیگر از محدودیت‌هایی که برای واردات برنج و ایجاد تعرفه باید گذاشته شود، این است که باید برای میزان واردات سقف گذاشته شود و بیشتر از کسری نیاز کشور برنج وارد نشود .

حیدرپور با بیان اینکه کاهش تعرفه و آزاد کردن واردات همراه با رعایت سقف مورد نیاز خیلی تهدید‌کننده برای تولید داخل نیست، گفت: اگر صرفاً تعرفه کاهش داده شود و سقف کنترل نشود و بیش از اندازه وارد کشور شود، در آینده تولید داخل دچار چالش می‌شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید