Iranian Agriculture News Agency

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها اعلام کرد:

باد شدید، دلیل عدم استفاده از بالگرد در گلستان/ خسارت به جنگل در آتش‌سوزی اخیر زیاد نبود

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور وزش باد شدید را دلیل عدم استفاده از بالگرد در حریق اخیر استان گلستان اعلام کرد.

باد شدید، دلیل عدم استفاده از بالگرد در گلستان/ خسارت به جنگل در آتش‌سوزی اخیر زیاد نبود


فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور وزش باد شدید را دلیل عدم استفاده از بالگرد در حریق اخیر استان گلستان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایانا، احمد طمراسی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی خدمات ویژه وزارت جهاد کشاورزی دلیل عدم استفاده از سیستم اطفای حریق هوایی در آتش‌سوزی اخیر استان گلستان را ت مدید نشدن قرارداد این شرکت و سازمان جنگل‌ها در زمینه اطفای حریق اعلام کرد؛ اما قاسم سبزعلی، فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا ضمن رد این گفته، از تمدید قرارداد این سازمان با شرکت هواپیمایی خدمات ویژه وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

به گفته سبزعلی، وضعیت توپوگرافی منطقه و شرایط آب و هوایی روزهای اخیر بسیار نامناسب بود و امکان پرواز برای بالگردهای اطفای حریق وجود نداشت.

وی ادامه داد: ما با هماهنگی و تعاملی که برای بهره‌گیری از سیستم بالگرد برای اطفای حریق‌های اخیر در عرصه‌های طبیعی سطح کشور داشتیم، به این جمع‌بندی رسیدیم که طوفان و شدت باد به حدی است که احتمال پرت شدن نیروها از داخل بالگرد وجود دارد؛ بنابراین احتمال خسارات جانی در جریان اطفای حریق افزایش می‌یافت.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها افوزد: در شرایط جوی نامناسب روزهای اخیر احتمال سقوط بالگردها وجود داشت. با سقوط بالگردها وقوع حریق در جنگل‌ها تشدید هم می‌شد.

سبزعلی درباره میزان خسارات وارده به جنگل‌های گلستان در حریق اخیر بیان کرد: در گلستان با توجه به فصل برگریزان، لاشبرگ و لایه سطحی خاک بیشتر طعمه حریق شد اما به خود اکوسیستم آسیب جدی وارد نشد.

به گفته وی، در هفته اخیر حدود 100 هکتار از عرصه‌های طبیعی کشور طعمه حریق شده که نزدیک به 80 درصد این حریق‌ها، سطحی بوده است.

طوفان‌های اخیر در شمال کشور، تعداد زیادی از درختان جنگلی را نیز ریشه‌کن کرده است. فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها در این باره عنوان کرد: در شمال کشور به‌دلیل وزش باد از اردبیل تا گرگان در چند روز گذشته، بخشی از درختان دچار بادافتادگی شدند، اما در حال حاضر آمار دقیقی از آسیب‌های وارده به جنگل، به‌دلیل وقوع طوفان در اختیار ندارم./

L-950916-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید