Iranian Agriculture News Agency

ششمین نمایشگاه بین‌المللی پنبه ترکمنستان آغاز به کار کرد

ششمین نمایشگاه بین‌المللی پنبه و صنایع وابسته در ساختمان اتاق صنایع و بازرگانی ترکمنستان در عشق‌آباد افتتاح شد.

ششمین نمایشگاه بین‌المللی پنبه ترکمنستان آغاز به کار کرد

ششمین نمایشگاه بین‌المللی پنبه و صنایع وابسته در ساختمان اتاق صنایع و بازرگانی ترکمنستان در عشق‌آباد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایانا، ششمین نمایشگاه بین‌المللی پنبه و صنایع وابسته آن در ساختمان اتاق صنایع و بازرگانی ترکمنستان در عشق‌آباد افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه بین‌المللی که در آن مقامات رسمی دولت ترکمنستان و سفرای خارجی مقیم عشق‌آباد حضور داشتند، پیام تبریک رئیس جمهوری این کشور توسط معاون وی در امور کشاورزی قرائت شد.

در نمایشگاه بین‌المللی پنبه 80 شرکت داخلی و خارجی ازجمله بیش از 40 شرکت از 15 کشور دنیا حضور دارند که توانمندی و آخرین دست آوردهای خود را در زمینه پنبه و صنایع وابسته آن را در معرض عموم قرار می‌دهند.



تجهیزات، دستگاه و ادوات کشاورزی، دستگاه‌های نسل جدید ریسندگی و بافندگی، صنایع نساجی و کشبافی، سیستم‌های آبیاری قطره‌ای، لباس و پوشاک، تحقیقات علمی و پژوهشی در زمینه پنبه‌کاری و سایر بخش‌های مهم کشاورزی، بازاریابی پنبه و فرآورده‌های آن از دیگر بخش و غرفه‌های نمایشگاه بین‌المللی پنبه ترکمنستان هستند که به نمایش گذاشته می‌شود.

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی پنبه ترکمنستان در حالی است که کشاورزان این کشور در سال جاری زراعی موفق به تولید بیش از یک میلیون تن پنبه به‌عنوان خوراک اصلی صنایع نساجی این کشور شدند.

تخمین زده می‌شود که هم‌اکنون ۲۵ میلیون تن پنبه در هر سال تولید می‌شود. این میزان برابر با سطح زیر کشت ۲٫۵ درصد از زمین‌های کشاورزی روی زمین است. چین بزرگ‌ترین تولیدکننده پنبه در جهان است و بیشتر پنبه تولیدی‌اش در داخل کشور به مصرف می‌رسد. ایالات متحده آمریکا برای سال‌های متمادی بزرگ‌ترین صادرکننده پنبه در جهان بوده است./

S-950914-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید