Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفت‌وگو با ایانا:

ناسالم بودن پرتقال شمال کشور شایعه است/ افزایش 300 درصدی سطح کشت کلزا در مازندران

سم‌پاشی و واکسن‌زنی مرکبات در تمام دنیا مرسوم است و ناسالم بودن پرتقال و سایر مرکبات در سال جاری شایعه‌ای بیش نیست.

ناسالم بودن پرتقال شمال کشور شایعه است/ افزایش 300 درصدی سطح کشت کلزا در مازندران


سم‌پاشی و واکسن‌زنی مرکبات در تمام دنیا مرسوم است و ناسالم بودن پرتقال و سایر مرکبات در سال جاری شایعه‌ای بیش نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: تصمیم‌های اخیر دولت به رونق بازار پرتقال کمک می‌کند و امیدواریم که سود حاشیه بازار نصیب تولیدکنندگان شود.

دلاور حیدرپور افزود: صادرات پرتقال در مقابل واردات از اردیبهشت تا شهریورماه سال آینده نیز می‌تواند تحرک مناسبی در بازار به‌وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: اختصاص دوهزار میلیارد تومان برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی از محل صندوق توسعه ملی نیز خواهد توانست به رونق تولید کمک کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: این تسهیلات که با سود 11 درصد پیش‌بینی شده است، بدون محدودیت برای محصولات مختلف کشاورزی پیش‌بینی شده است.

حیدرپور درباره میزان سلامت مرکبات تولیدشده در سال جاری تصریح کرد: وجود آفت و بیماری در تمامی باغ‌ها و مزارع کشاورزی وجود دارد و سم‌پاشی اصولی راه‌حل آن است؛ بنابراین شایعه ناسالم بودن تولید امسال از اساس اشتباه است.

وی یادآور شد: استفاده از پولیش و واکس روی محصول ازجمله پرتقال و نارنگی و سایر مرکبات نیز مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی‌کند.

حیدرپور تأکید کرد: صادرات پرتقال و کیوی نیز در حال حاضر انجام می‌شود.


پیش‌بینی کشت 15 هزار تن کلزا در مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از ابلاغ سطح کشت 12 هزار هکتاری کلزا خبر داد و اظهار داشت: با توجه به استقبال انجام‌شده، امسال با افزایش 300 درصدی روبه‌رو خواهیم بود و پیش‌بینی می‌شود سطح کشت به 15 هزار هکتار برسد.

وی همچنین گفت: شرایط اقلیمی استان مازندران نیز مناسب است و بارندگی‌ها نیز با وجود آنکه کم‌بارشی در کشور پیش‌بینی شده است، در استان وجود ندارد.

حیدرپور در ادامه افزود: برداشت کشت دوم و راتون برنج نیز در حال انجام است و افزایش هشت تا 10 درصدی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در حالی که امسال پیش‌بینی می‌شود یک میلیون و 250 هزار تن شلتوک در مازندران تولید شود، در سال گذشته تولید یک میلیون و 100 هزار تن بود.

حیدرپور در پایان خاطرنشان کرد: وضعیت قیمتی برنج و مرکبات تولیدشده در شمال کشور در حال حاضر خوب است، اگر صادرات و سایر برنامه‌های پیش‌بینی شده پیشروی خوبی داشته باشد./

M-950819-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید