Iranian Agriculture News Agency

چین به کمک مکانیزاسیون کشاورزی نیجریه می‌آید

تفاهمنامه مکانیزاسیون کشاورزی بین نیجریه و چین افتتاح شد

Audu Ogbeh وزیر کشاورزی و توسعه روستایی نیجریه، مکانیزاسیون نیجریه را در همکاری با چین و شرکت ماشین‌آلات چین - آفریقا CAMACO کلید زد.

تفاهمنامه مکانیزاسیون کشاورزی بین نیجریه و چین افتتاح شد

Audu Ogbeh وزیر کشاورزی و توسعه روستایی نیجریه (1) ، مکانیزاسیون نیجریه را در همکاری با چین و شرکت ماشین‌آلات چین - آفریقا CAMACO کلید زد.

به گزارش ایانا از وب‌سایت کشاورزی نیجریه، قرار است این برنامه در ایالت‌های زامفارا، آداماوا، جیگاوا، ایبونی، کاتسینا، نیجر، تاراربا و سوکوتو برای افزایش تراکتور و بهبود مکانیزاسیون اجرا شود که از طریق فراهم کردن امکانات مونتاژ در نیجربه و با دادن وام به کشاورزان با باز پرداخت طی یک دوره 7 تا 8 ساله با نرخ بهره یک رقمی انجام می‌شود.

وزیر کشاورزی و توسعه روستایی نیجریه در مراسم همکاری دو کشور در زمینه مکانیزاسیون کشاورزی اظهار داشت: این یک برنامه بسیار مهم به شمار می‌آید؛ چراکه نیجریه داری میزان کمی تراکتور است. کمتر از 30 هزار تراکتور در نیجریه وجود دارد و این در حالی است که حداقل باید یک میلیون دستگاه باشد. این همکاری با CAMACO ، تلاشی برای جبران کمبود تراکتور و افزایش مکانیزاسیون خواهد بود ‌که می تواند فعالیت کشاورزی را آسان تر کند. تحقق این برنامه باعث افزایش مکانیزاسیون و مهم تر از آن تشویق جوانان برای روی آوردن به کشاورزی است."

وی از شرکت چین - آفریقایی خواست تا شرایط آب و هوایی خاصی که در منطقه وجود دارد برای تجهیز ماشین‌آلات خود در نطر بگبرند. همچنین به این نکته اشاره کرد که در برخی از نقاط کشور، دما می‌تواند تا 40 درجه افزایش یابد بنابراین شرکت باید در فکر یک سیستم خنک کننده خوبی برای موتور تجهیزات خود باشد.

وزیر نیجریه افزود: "گرد و خاک در بعضی از قسمت های شمالی وجود دارد، بنابراین فیلترهای هوا به تناسب منطقه باید انتخاب شود. همچنین باید این مسئله را در نطر گرفت که ما به این تراکتورها حداقل 15 تا 20 سال نیاز داریم.از نظر مالی نمی توانیم دو سال یکبار، ماشین آلات را خریداری کنیم، ما نیاز به ماشین آلاتی داریم که به خوبی طراحی شده باشند که با شرایط آب و هوایی و نوع خاک ما مناسب باشند. همچنین ما قصد داریم خدمات پس از فروش خوبی هم داشته باشیم."

وزیر کشاورزی با بیان این که مردم نیجریه شرایط سختی را دارند اما ابراز امیدواری کرد که کشاورزی از طریق آبیاری و افزایش مکانیزاسیون بتواند بهتری را از جمله تامین مواد غذایی‌اش را تجربه کند.

وی به هیات شرکت CAMACO گفت: "شما از چین می آیید، ومی دانید که چگونه باید مواد غذایی جمعیت های بزرگ را تامین کرد؛ شما دراین زمینه موفق شده‌اید، پس ما هم می توانیم این جا موفق شویم."

همچنین وزیر نیجریه، به گروه CAMACO توضیح داد دو مهندس نیجریه تراکتورهایی کوچک ساخته بودند که برای کشاورزان خرده پا به منظور بهبود ماشین آلات محلی و ترویج مکانیزاسیون کشاورزی محلی طراحی شده بود.

سه کمیته دائمی در این مراسم افتتاح شدند که عبارت بودند از: کمیته مدیریت پروژه، کمیته اجرای فنی و کمیته مشاوره کارشناسان ، که نظارت روزانه بر پروژه های مربوطه ، خدمات مشاوره‌ای و ارایه گزارش کار به کمیته از جمله مسئولیت‌هایشان است.

بودجه CAMACO توسط صندوق توسعه آفریقا- چین China African Development Fund تامین می شود که به اختصار CADFund نام دارد و به عنوان یک همکاری استراتژیک و توسعه یافته بین چین و آفریقا است. هدف‌ این صندوق، تشویق و حمایت شرکت های چینی برای سرمایه گذاری در آفریقا است./


ترجمه: فرحناز سپهری


پی‌نوشت:

1- جمهوری فدرال نیجریه کشوری در غرب آفریقا است که از مجموعه ۳۶ ایالت و یک منطقه حکومت فدرال مرکزی تشکیل شده‌است. نیجریه پرجمعیت‌ترین کشور قاره آفریقا به شمار می رود و پایتخت آن آبوجا است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید