Iranian Agriculture News Agency

رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی:

سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی امسال در کشور راه اندازی می شود

سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی تا پایان امسال در تمام استان های کشور راه اندازی می شود.

سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی امسال در کشور راه اندازی می شود

سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی تا پایان امسال در تمام استان های کشور راه اندازی می شود.
به گزارش ایانا از وزارت جهاد کشاورزی، کریم احمدی رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه کارگاه آموزشی سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی با اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت: این سامانه تاکنون در چهار استان پایلوت اصلی به طور کامل و در هشت استان داوطلب نیز بخش هایی از آن اجرا شده است.
وی هدف از راه اندازی سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی را ثبت اطلاعات بهره بردارانَ، بهره برداری ها و فعالیت های حوزه ترویج و مراکز کشاورزی توسط مروجان در راستای اجرایی شدن نظام نوین ترویج عنوان کرد.
احمدی افزود: امروز دوره آموزشی معرفی و آشنایی با این سامانه برای تمام استان ها برگزار می شود و پس از آماده شدن مقدمات کار و انجام سرشماری نفوس و مسکن توسط سازمان آمار کشور، این سامانه در 19 استان باقیمانده راه اندازی خواهد شد.
وی، بهره برداران اطلاعات ثبت شده در این سامانه را مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات، معاونت های اجرایی و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی عنوان کرد.
دکتر محمد رضا شاهپسند قائم مقام معاونت ترویج نیز پهنه بندی عرصه های تولید، تعیین حدود و ثغور هر یک از مروجان مسئول پهنه ها و مدیریت دانش را از موضوع های مهم نظام نوین ترویج دانست و گفت: پیرو ابلاغ مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی در زمینه تهیه دستورالعمل و آیین نامه نظام نوین ترویج، این سامانه در چهار استان کرمانشاه، گلستان، اردبیل و آذربایجان شرقی به عنوان پایلوت اصلی و بخش هایی از آن در استان های خراسان رضوی، مازندران، کرمان، فارس، آذربایجان غربی، زنجان، گیلان و قزوین به عنوان استان های داوطلب اجرا شده است. شاهپسند تصریح کرد: در این سامانه، اطلاعات بهره برداران کشاورزی، اطلاعات کارشناسان و مروجان مسوول هر یک از پهنه ها و تعیین حدود و ثغور فعالیت های شان، اطلاعات زیر ساخت ها و تجهیزات در مراکز جهاد کشاورزی دهستان ثبت می شود.
وی افزود: به تدریج فرم های تخصصی در حوزه زراعت و باغبانی در این سامانه بارگذاری خواهد شد تا اطلاعات مربوط به این حوزه ها توسط مروجان ثبت شود.
قائم مقام معاونت ترویج اظهار داشت: اطلاعات ثبت شده در این سامانه به یک جعبه مدیریت مکان محور تبدیل می شود تا وزارتخانه راحت تر بتواند فعالیت ها را در عرصه تولیدات کشاورزی رصد کند.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید