Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران در گفت وگو با ایانا:

فدراسیون تعاونی چین همکار تعاونی‌های کشاورزی ایران می‌شود

سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی در بخش گلخانه‌ها و برگزاری کلاس‌های آموزشی رایگان نخستین قدم در همکاری فدراسیون تعاونی‌های چین و تعاونی‌های کشاورزی ایران است.

فدراسیون تعاونی چین همکار تعاونی‌های کشاورزی ایران می‌شود


سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی در بخش گلخانه‌ها و برگزاری کلاس‌های آموزشی رایگان نخستین قدم در همکاری فدراسیون تعاونی‌های چین و تعاونی‌های کشاورزی ایران است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: در راستای تعادل و توسعه همکاری‌های تجاری و فنی و شناخت پتانسیل و کالای تولیدی اعضاء ایرانی اتحادیه بین‌المللی تعاونی ( ICA )، اتحادیه سراسری تعاونی‌های روستایی وکشاورزی ایران از فدراسیون تعاونی‌های تهیه و بازاریابی کشور چین ( ACFSMC ) که یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های تعاونی جهان است دعوت کرد تا در نشستی به نحوه همکاری‌های تجاری بین دو کشور به بحث و گفت‌وگو بپردازند.

محمدرضا رئیسی‌نژاد با اشاره به سفر ژنگ وانگ‌شو، رئیس کل امور بین‌الملل فدراسیون تعاونی‌های چین به ایران، افزود: طی این سفر جلسات مفید و ارزشمندی با اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران، سازمان مرکزی تعاون روستایی و همچنین اتاق تعاون ایران برگزار شد. در این جلسات مقرر گردید تا با تقویت هیأت‌مدیره دفتر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه اتحادیه بین‌المللی تعاونی ( ICA ) و حمایت‌های همه‌جانبه بین اعضاء، این تعاونی بین‌المللی تبدیل به یک تعاونی قوی و مستحکم در همه زمینه‌ها شود.

وی دستاوردهای مهم دیگر این همکاری‌ها را این‌گونه برشمرد: استفاده از تجارب مفید و موفق اعضاء تعاونی، امکان انتقال تکنولوژی و در نهایت بهبود زندگی و معیشت روستائیان از نتایج گسترش این همکاری‌ها خواهد بود.

رئیسی‌نژاد در پایان از دیگر زمینه‌های مورد علاقه همکاری‌های فدراسیون تعاونی چینی‌ها با ایران را مدیریت آب عنوان کرد و اظهار داشت: همچنین نماینده فدراسیون تعاونی‌های تهیه و بازاریابی کشور چین درباره همکاری مدیریت آب با ایران مذاکراتی داشته اند. آقای ژنگ وانگ‌شو از ما خواست نمایندگانی را به این کشور اعزام کنیم تا با دست‌اندرکاران ذی‌ربط در بخش تعاون و خصوصی آب‌بران مدرن و سنتی این کشور و انتقال دانش فنی آن به ایران، مذاکره داشته باشند./

G-950803-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید