Iranian Agriculture News Agency

نخست وزیر مالزی در نشست خبری مشترک با رییس جمهوری ایران:

دفتر منطقه ای شورای روغن پالم مالزی (MPOB) زمستان امسال در تهران افتتاح می شود

نخست وزیر مالزی گفت: در مورد روغن پالم که کالای مهمی برای مالزی است مذاکره کردیم و من به آقای روحانی تاکید کردم که بیش از 500 هزار نفر در مالزی در این صنعت فعالیت می کنند و ایران یکی از بزرگ ترین واردکنندگان روغن پالم بوده است.

دفتر منطقه ای شورای روغن پالم مالزی (MPOB) زمستان امسال در تهران افتتاح می شود



نجیب تون رزاق، نخست وزیر مالزی در نشست خبری مشترک با دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان، گفت: بانک مرکزی مالزی و ایران باید به صورت فوری مکانیزم های جدیدی را برای همکاری بخش های مختلف ایجاد کنند تا فعالیت ها در کوتاه ترین زمان انجام شود .

به گزارش ایانا به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی در کوالالامپور، نخست وزیر مالزی، گفت که مقام های بانک های مرکزی مالزی و ایران به زودی دیدار خواهند کرد تا راهکاری اجرایی که اجازه دهد هر دو کشور به تجارت با شیوه ای کارآمد بپردازند، تدوین کنند .

وی گفت: همانطور که می دانید، تحریم راه را برای انجام تجارت محدود کرده است، اما ما می خواهیم این راهکار اتفاق بیافتد، و من مطمئن هستم در کوتاه ترین زمان پیدا خواهد شد .

نجیب تون رزاق با اشاره به مذاکراتش با رئیس جمهوری ایران، گفت: این نخستین دیدار دکتر روحانی از مالزی است و ما امروز دو جلسه مفید داشتیم و این دو نشست فرصت هایی برای تبادل دیدگاه ها در مورد اینکه دو کشور چگونه می توانند روابط خود را توسعه دهند، بود .

نخست وزیر مالزی در ادامه به روغن پالم، محصول استراتژیک این کشور اشاره کرد و گفت: در مورد روغن پالم که کالای مهمی برای مالزی است مذاکره کردیم و من به آقای روحانی تاکید کردم که بیش از 500 هزار نفر در مالزی در این صنعت فعالیت می کنند و ایران یکی از بزرگترین واردکنندگان روغن پالم بوده است .

وی گفت: با اطمینان براساس یافته های مستحکم علمی مطمئن، این روغن سالم و ایمن است و مزایای مثبت تغذیه ای دارد .

نجیب تون رزاق اعلام کرد: من تصمیم گرفتم وزیر صنایع و کالاهای کشاورزی مالزی در نزدیک ترین زمان به ایران سفر کند و همچنین دفتر منطقه ای شورای روغن پالم مالزی (ام.پی.او.بی) را در سه ماهه اول سال آینده میلادی در تهران افتتاح کنیم .

وی در پایان با اشاره به دعوت روحانی از وی برای سفر به کشورمان، گفت: دعوت روحانی برای بازدید از ایران را پذیرفتم و مطمئن هستم که این سفر که نخستین سفر رسمی است در آینده نزدیک انجام می شود و به افزایش روابط دو کشور کمک می کند .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید