Iranian Agriculture News Agency

 هیات وزیران تصویب کرد :

مجوز جدید به وزارت جهاد کشاورزی برای پرداخت بدهی کشاورزان

با تصویب هیات وزیران، به وزارت جهاد کشاورزی اجازه داده شد بابت پرداخت بدهی‌ها و تعهدات مربوط به خریدهای تضمینی محصولات استراتژیک کشاورزی، ۷۰ هزار میلیارد ریال اوراق خزانه منتشر کند.

مجوز جدید به وزارت جهاد کشاورزی برای پرداخت بدهی کشاورزان


با تصویب هیات وزیران، به وزارت جهاد کشاورزی اجازه داده شد بابت پرداخت بدهی‌ها و تعهدات مربوط به خریدهای تضمینی محصولات استراتژیک کشاورزی، ۷۰ هزار میلیارد ریال اوراق خزانه منتشر کند.

به گزارش ایانا ، هیات وزیران در جلسه یازدهم مهرماه خود به وزارت جهادکشاورزی اجازه داد تا بابت پرداخت بدهی‌ها و تعهدات مربوط به خریدهای تضمینی محصولات استراتژیک کشاورزی، از طریق نهاد مالی نسبت به انتشار حداکثر هفتاد هزار میلیارد ریال اوراق اسناد خزانه و یا سایر اوراق اسلامی با سررسید تا ۵ سال اقدام و منابع مالی تجهیز شده را صرف بازپرداخت بدهی‌های مذکور کند.

در ابلاغیه‌ای که اسحاق جهانگیری، معاون‌اول رئیس‌جمهور در تاریخ ۱۳ مهرماه سال جاری به وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی و نیز سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرده، آمده است:

هیات وزیران در جلسه ۹۵/۷/۱۱ به پیشنهاد شماره ۷۴۰۷۶۲ مورخ ۹۵/۶/۲۹ سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای ردیف (۴) جدول شماره (۳) تبصره (۳۶) قانون اصلاح قانون بودجه سال ۹۵ کل کشور تصویب کرد:

۱- به وزارت جهاد کشاورزی(شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران، شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور و سازمان مرکزی تعاونی روستایی ایران) اجازه داده می‌شود بابت پرداخت بدهی‌ها و تعهدات مربوط به خریدهای تضمینی محصولات استراتژیک کشاورزی، از طریق نهاد مالی نسبت به انتشار حداکثر ۷۰ هزار میلیارد ریال اوراق اسناد خزانه و یا سایر اوراق اسلامی با سررسید تا (۵) سال اقدام و منابع مالی تجهیز شده را صرف بازپرداخت بدهی‌های مذکور کند.

تبصره: تعهدات ناشی از اجرای سیاست قیمت تضمینی محصولات استراتژیک موضوع ماده (۳۳) قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی نیز پس از تائید سازمان برنامه و بودجه کشور از محل منابع این بند قابل پرداخت می‌باشد.

۲- به وزارت جهاد کشاورزی اجازه داده می‌شود تا بخشی از دارایی‌های معین و حائز شرایط وزارتخانه و یا شرکت‌های موضوع بند (۱) این تصویب‌نامه را بدون رعایت تشریفات معمول، مبنای انتشار اوراق اسلامی قرار دهد.

۳- اصل، سود و هزینه‌های مترتب بر انتشار اوراق موضوع این تصویب‌نامه توسط سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان متعهد تامین و تخصیص اعتبار، در لوایح بودجه‌های سنواتی کشور پیش‌بینی و خزانه‌داری کل کشور با اولویت و یا از سرجمع بودجه، نسبت به تسویه آنها اقدام می‌نماید. سود سررسید شده اوراق مذکور در سال ۱۳۹۵ از محل فروش اوراق منتشر شده قابل تامین است.

۴- سازمان برنامه و بودجه کشور، احکام لازم برای بازپرداخت اصل و سود و هزینه‌های مترتب بر اوراق سررسید شده را از محل انتشار اوراق جدید در لوایح بودجه سنواتی درج نماید.

اسحاق جهانگیری
معاون اول رئیس‌جمهور


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید