Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر میگو سازمان شیلات ایران خبر داد:

پوشش فراگیر بیمه میگو در دستور کار قرار گرفت/ مصرف شش درصد میگوی تولیدی در داخل کشور

هنوز به پیک برداشت میگو نرسیده‌ایم، اما تاکنون یک‌هزار و 750 تن برداشت شده است.

پوشش فراگیر بیمه میگو در دستور کار قرار گرفت/ مصرف شش درصد میگوی تولیدی در داخل کشور


هنوز به پیک برداشت میگو نرسیده‌ایم، اما تاکنون یک‌هزار و 750 تن برداشت شده است.

مدیرکل دفتر میگو سازمان شیلات ایران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: تا ابتدای هفته جاری یک‌هزار و 750 تن میگو از مزارع استان‌های بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و گلستان برداشت شده است.

وحید معدنی افزود: به دلیل هماهنگی‌های لازم با سازمان دامپزشکی کشور و همکاری پرورش‌دهندگان در برداشت زودهنگام، لکه‌سفید در حال حاضر مشکلی را به‌وجود نیاورده است.

وی خاطرنشان کرد: کاهش وزن ناشی از برداشت زودهنگام در برخی مزارع نیز با افزایش تولید سایر استان‌ها پوشش داده می‌شود؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود تولید کمتر از 20 هزار تن نباشد.

معدنی ادامه داد: استفاده از ادوات مکانیزه همچون هواده‌ها در مزارع میگو به‌دلیل شرایط اقلیمی استان‌ها ضروری است، اما برای تجهیز مزارع و فرآوری محصولات شیلاتی به‌دلیل بالا بودن سود، استقبال خوبی از تسهیلات و خطوط مکانیزه انجام نشد.


پوشش فراگیر بیمه میگو در دستور کار قرار گرفت

مدیرکل دفتر میگو سازمان شیلات ایران تصریح کرد: پوشش واقعی و فراگیر بیمه و تعامل با حوزه‌های پشتیبان در کارگروه‌های فنی عنوان شده و امیدواریم در این مواضع اقدامات مثبتی به انجام برسد.

وی یادآور شد: برای آماده‌سازی مزارع میگو که از اواخر بهمن‌ماه آغاز می‌شود، کارگروه‌های فنی اقدامات لازم را انجام می‌دهند تا در صورت نیاز به ضدعفونی و سایر اقدامات، هماهنگی‌های لازم انجام شود.

معدنی قیمت میگو را تابع عرضه و تقاضا دانست و تأکید کرد: اگر قیمت میگو در بازار بالا است، به‌دلیل صادرات گسترده یا کمبود تولید نیست، بلکه چون هنوز به پیک برداشت نرسیده‌ایم، این موضوع طبیعی است.

وی اظهار داشت: از گذشته‌های دور بازار هدف میگو صادراتی بوده است و تنها شش درصد میگوی تولیدی در داخل به مصرف می‌رسد.

معدنی همچنین گفت: با توجه به کم شدن تولید جهانی میگو، رغبت خریداران به انواع ایرانی آن رو به افزایش بوده و قراردادها نیز در حال انعقاد است.

وی در پایان افزود: قیمت تمام‌شده میگو رقم بالایی نیست، بلکه در حدی است که با سودی منطقی، قیمت تمام‌شده مناسبی نصیب تولیدکنندگان شود./

M-950624-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید