Iranian Agriculture News Agency

در مراسم چهارمین گردهمایی سراسری کشت‌های پاییزه؛

زنگ آماده‌باش کشاورزان به صدا درآمد

کشاورزان برای شروع فصل زراعی 96 - 95 با سیاست‌های کلان وزارتخانه آشنا می‌شوند.

زنگ آماده‌باش کشاورزان به صدا درآمد



کشاورزان برای شروع فصل زراعی 96 - 95 با سیاست‌های کلان وزارتخانه آشنا می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایانا، چهارمین گردهمایی سراسری کشت پاییزه امسال در سالن حجاب حال و هوای دیگری داشت؛ هرچند در سال‌های گذشته دست‌اندرکاران و کشاورزان نمونه کشوری نیز در این گردهمایی حضور داشتند، اما امروز استقبال پرشوری از مراسم شده است، به‌طوری که در دقایق نخستین شروع برنامه تقریباً صندلی خالی در سالن پیدا نمی‌شد.

در این گردهمایی که معاونان وزیر جهاد کشاورزی و مدیران استانی هم شرکت کرده‌اند، مسئولان مربوطه به شرط سیاست‌ها و اهداف مهم کشاورزی پرداخته و کشاورزان را به دنبال کردن برنامه‌های پیش رو تشویق کردند.

در راهروی این همایش بنرهای گوناگونی از افتخارات کسب‌شده در بخش کشاورزی به‌ویژه گندم نصب شده که شرکت‌کنندگان را با نمایی کلی از تولید در سال‌های متمادی آشنا می‌کند.

رشد 35 درصدی کاشت مکانیزه در کشور، افزایش 140 درصدی میزان خرید تضمینی گندم داخلی، افزایش 380 هزار تن تولید شکر و صرفه‌جویی یک میلیارد و 188 میلیون مترمکعب آب با اجرای 270 هزار هکتار سامانه‌های نوین آبیاری طی سه سال ازجمله مهم‌ترین پیام‌هایی است که نظر مخاطبان را جلب می‌کند.

شایان ذکر است که دغدغه اصلی بیشتر کشاورزان کمبود آب و چگونگی تأمین آن و همچنین نحوه تأمین نهاده‌های کشاورزی بود که مسئولان نیز اشاره‌های درستی در این زمینه داشتند./

V-950620-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید