Iranian Agriculture News Agency

سخنگوی قوه قضاییه: در مورد محیطبانان و جنگلبانان خلاء قانونی و قضایی نداریم

از نظر قانونی و قضایی در مورد محیطبانان خلعی نداریم، اما اگر از نظر محیط زیست احساس می شود که یاید حمایت از این افراد به عمل آید، دولت باید در این رابطه اقدام کند.


به گزارش پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew)، محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در نود و هشتمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه درباره مسانل مختلفی ازجمله پرونده رییس جمهور سابق، آخرین اقدام ها در خصوص فیش های حقوقی نامتعارف، رسیدگی به پرونده مدیر عامل بانک رفاه در دادسرا، آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی، مقصرین واژگونی اتوبوس حامل سربازان و شهادت محیط بان سخن گفته و به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.

در بخشی از این نشست خبری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به شهادت تعدادی از محیط بانان برخی معتقدند که در حمایت از این افراد دچار نقص قانونی هستیم، آیا از نظر قوه قضاییه ضرورتی برای تدوین قانون در رابطه با حمایت از محیط بانان وجود دارد ؟ گفت:‌ از نظر قانونی و قضایی در مورد محیطبانان خلعی نداریم، اما اگر از نظر محیط زیست احساس می شود که یاید حمایت از این افراد به عمل آید به فرض اگر آن‌ها معتقدند تعداد محیط بانان کم است و نیز حقوق‌شان باید زیاد شود و یا تجهیزات کاملتری داشته باشند و اسلحه های بهتری در اختیارشان قرار گیرد و جلیقه های ضد گلوله داشته باشند که با هر گلوله ای آسیب جدی نبیند و … نیاز است که دولت در این رابطه اقدام کند.

اما از نظر قانونی و قضایی ما کمبودی نداریم. در عین حال که تخصص من نیست و اگر متولیان احساس می‌کنند نیاز به کار قضایی است به قوه قضاییه پیشنهاد کنند که ما هم از آن استقبال می‌کنیم.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید