Iranian Agriculture News Agency

سازمان حفظ نباتات اعلام کرد:

پاپایا تا اطلاع ثانوی مجوز واردات دارد/ مکاتبه با معاونت بازرگانی جهاد کشاورزی برای اخذ دستورالعمل‌های جدید واردات

با توجه به آنکه میوه پاپایا در کنار چهار محصول وارداتی موز، انبه، آناناس و نارگیل از سوم خردادماه سال 1393 به امضای معاونت بازرگانی وقت، دارای مجوز واردات نبوده است، وجود آن در بازار به‌عنوان میوه غیرممنوعه تلقی نمی‌شود.

پاپایا تا اطلاع ثانوی مجوز واردات دارد/ مکاتبه با معاونت بازرگانی جهاد کشاورزی برای اخذ دستورالعمل‌های جدید واردات


به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، سازمان حفظ نباتات کشور درباره خبر منتشرشده معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی درباره ممنوع‌الورود بودن میوه پاپایا و برخی دیگر از میوه‌ها همچون گلابی هندی، منگوتین (مگناستین) اعلام کرد: مطابق دستورالعمل‌هایی که از سال 1393 برای پنج میوه موز، انبه، آناناس، نارگیل و پاپایا اعلام شده است، همچنان مجوز ورود محصولات فوق قانونی است.

لازم به ذکر است، این سازمان اعلام کرد که با معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی قرار است مکاتبه‌ای انجام شود تا اگر دستورالعمل‌های جدیدی درباره میوه‌های وارداتی وجود دارد،‌ابلاغ شود.

گفتنی است، تا زمانی که دستورالعمل جدید صادر نشود، دستورالعمل‌های قبلی برای سازمان حفظ نباتات لازم‌الاجرا بوده و مشکلی از لحاظ واردات وجود نخواهد داشت، به شرط آنکه از لحاظ قرنطینه و سایر مسائل بهداشتی اقدامات لازم انجام شده باشد.

M-950325-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید