Iranian Agriculture News Agency

از سوی دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان؛

راهکارهای مقابله با دامپینگ آمریکا در بازار پسته اعلام شد

دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، عطر و طعم خاص و کیفیت بهتر پسته ایرانی، تمرکز روی تجارت مغز سبز پسته و افزایش ماندگاری پسته تازه برای صادرات را به‌عنوان راهکارهایی برای مقابل با دامپینگ آمریکا عنوان کرد.

راهکارهای مقابله با دامپینگ آمریکا در بازار پسته اعلام شد


دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، با اشاره به تولید 350 هزار تن محصول پسته امسال در آمریکا که تقریباً دوبرابر تولید داخلی خواهد بود، گفت: با توجه به تولید پایین ما در هر هکتار و قیمت تمام‌شده بالا، در صورتی که برای فروش برنامه‌ریزی درستی نداشته باشیم، قدرت رقابت را از دست خواهیم داد.

مقداد تکلوزاده افزود: در حال حاضر حدس و گمان‌ها از این حکایت می‌کند که با افزایش تولید در آمریکا و کاهش قیمت‌ها، فروش پسته ایرانی در بازارهای بین‌المللی با مشکل روبه‌رو خواهد شد و باید خود را برای تبدیل این گمانه‌ها به واقعیت آماده کنیم.

وی با بیان اینکه برای از دست ندادن بازار بین المللی می‌توانیم در سه حوزه با رقیب اصلی‌مان آمریکا رقابت کنیم، خاطرنشان کرد: رقابت در سه بخش عطر و طعم خاص و کیفیت بهتر پسته ایرانی، تمرکز روی تجارت مغز سبز پسته برای استفاده در صنایع شیرینی‌پزی، آرایشی و بهداشتی و افزایش ماندگاری پسته تازه برای صادرات تا چهار ماه پس از فصل برداشت راهکارهایی برای باقی ماندن در این بازار است.

دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان ادامه داد: در حال حاضر پسته آمریکایی به قیمت هر کیلوگرم هفت تا هشت هزار تومان و پسته ایرانی 15 تا 18 هزار تومان تولید می‌شود و در صورت دامپینگ آمریکا، باید بتوانیم با برنامه وارد عمل شویم.

تکلوزاده با بیان اینکه آنچه تاکنون باعث ماندگاری ایران در بازار رقابتی شده، عطر و طعم پسته ایرانی است، تصریح کرد: پسته آمریکایی فاقد هرگونه طعم و مزه است و بسیاری از کشورها نیز بدون توجه به قیمت تمام‌شده، به‌دنبال خرید پسته باکیفیت هستند.

وی در پایان کشورهای هند، روسیه، چین، ژاپن، کره جنوبی و کشورهای اروپایی را مشتریان اصلی پسته ایرانی عنوان کرد./

A-950324-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید